- Submarine Burger preia 51% din VIVO Fusion Food Bar.
- Investiția totală planificată până în 2028 este de până la 5 mil. €.
- VIVO deține 7 restaurante în București, Iași și Brașov.
- În 2023, VIVO are afaceri de aproape 40 milioane lei.
- În 2023, VIVO raportează un profit net de 4 milioane lei.
- Submarine și VIVO vor funcționa sub mărci separate pentru moment.
- Veniturile anuale totale, din Croația și România, sunt estimate la 30 mil.€.
Bogdan Zăhărescu e în business de la 17 ani. Pentru el, statul pe loc nu a fost niciodată o opțiune.
Advertisment
Începe cu o consultanță financiară, apoi face un salt în lumea tehnologiei, și lansează un startup care să combată obezitatea infantilă.
Călătorie ce-l poartă din România până în Essex și, în cele din urmă, în Silicon Valley.
Titlurile zilei
După tech, Bogdan Zăhăescu, aka Bodo, își găsește următoarea provocare în HoReCa. Iar în 2014 cofondează Vivo Fusion Food Bar, împreună cu Mircea Panache, Bogdan Panache și Ștefan Georgescu.
În aprilie, Submarine Burger preia o participație majoritară în lanțul VIVO Fusion Food Bar și anunță o investiție de 5 milioane de euro până în 2028, pentru extinderea pe piața locală și consolidarea brandului.
În 2023, ultimul an raportat, Vivo are afaceri de 39,9 milioane lei și un profit net de 4 milioane lei.
Pentru 2025, veniturile așteptate de croați din operațiunile din Români sunt de 12 milioane de euro, cu circa 782.000 de clienți. Ce urmează pentru VIVO Fusion Food Bar?
Ce spune Bogdan Zăhărescu, cofondator, Vivo Fusion Food Bar?
„Imediat după pandemie, cred că toată lumea a observat și cu toții am vibrat către chestia asta cu delivery și care a intrat prin platformele de delivery. După pandemie 2022-2023 s-a stabilizat undeva la un 25% din totalul de clienți. Asta e un aspect care înainte de pre-pandemie, să zic, nu exista un procent atât de mare și ceea ce face ca business-urile de Horeca să fie ușor dependente de platformele de delivery, adică un procent, un sfert dintr-un business e o proporție destul de mare.
Apoi chiar în ultimul an, un an jumătate, observăm că se uită foarte atent la preț, mai ales prin comparație. Produsele de același tip sunt tot timpul comparate între ele, brand-uri, cantități și calitate. Și în ultima parte, adică la începutul anului și ultima parte a anului trecut, observăm că migrează foarte mult către mâncare, nu neapărat fast food ca și produs, ci care poate fi luată cât mai repede, servită cât mai repede. Trăim în secolul vitezei, unde toată lumea vrea cât mai repede și timpul e foarte prețios. Iar uneori chiar în detrimentul calității.
Da, vreau să ne extindem rețeaua la nivel național. Pentru anul următor, anul acesta, stabilizăm regiunile pe care le avem deja, zona de București, Brașov, Iași, începând să deschidem cât mai multe locații aici, fiindcă suntem dependenți de un centru logistic pe care noi l-am făcut, produsele noastre fiind proaspete, adică ingredientele sunt fabricate în ziua servirii, în marea majoritate și pentru anul următor vrem să atacăm în vestul țării, unde la fel va fi nevoie de un centru logistic sau o logistică foarte bună pe partea asta, fiind produse perisabile. Iar până în 2028 o să ajungem undeva la 30 de locații, dar în același timp să ne folosim de automatizări și procese automatizate pentru menținerea calității și a prospețimii produsului.
Referitor la instabilitate, pe lângă instabilitatea economică și politică pe care am avut-o în ultima perioadă, mai există și un val de dorință din partea antreprenorilor române de a intra în Horeca și vedem un val de deschideri și start-up-uri să le zic în domeniul acesta, ceea ce creează un ușor haos atât pentru clienți cât și pentru consumatori, cât și pentru antreprenori, fiindcă cumva piața e aceeași, dar se segmentează și putem, în final, câștigă cei care vor livra, nu știu, calitate, raport calitate, preț foarte bun, dar în momentul de față există un haos în piața asta de Horeca.
Iar din punct de vedere, relația cu statul și cu guvernul, nu cred că doar în Horeca, cred că în orice domeniu de business, ne dorim predictibilitate și stabilitate, ceea ce mă înșel în perioada următoare o putem avea din punct de vedere al contextului economic, nu doar în România, cât și european, care atrage de la sine scumpiri, inflație și, ok, dorința de salarii mărite, instabilitatea prețurilor la ingrediente, la importuri, probabil va fi o perioadă în care business-urile vor trebui să se calibreze foarte bine și să aibă un buffer tot timpul de urgență, să-i zic”, spune el.