- Piața americană este o oportunitate uriașă, dar încă puțin explorată de companiile românești, scrie ZF.
- Participarea firmelor românești la SelectUSA Investment Summit 2025 arată o deschidere spre SUA.
- Succesul pe piața americană necesită efort strategic.
Pentru multe companii românești, piața americană pare departe, mai ales în contextul în care acestea nu explorează suficient nici măcar piețele din Europa Centrală și de Est, conform ZF.
Advertisment
Totuși, apar noi generații de antreprenori și manageri care încep să privească spre oportunitățile oferite de SUA, o economie uriașă, de aproximativ 30.000 miliarde euro.
Ce spune Andreea Porojan, sustainability și CSR manager, Raiffeisen Bank Romania?
„Nu mi-aş fi imaginat niciodată că americanii sunt atât de deschişi să primească investiţii de oriunde din această lume, să vină să facă afaceri la ei in stat. Americanii au mai multă deschidere în a primi afaceri străine, poate că pe piaţa din Europa fiecare ţară este mai atentă la a-şi dezvolta propriile afaceri, dar în momentul în care o companie vine in SUA, de oriunde este, plăteşte taxe, creează locuri de muncă, deci contribuie la bunăstarea statului în care se înfiinţează, este o oportunitate pe care ei au văzut-o. Dacă noi, Raiffeisen, ajutăm companiile româneşti să crească oriunde, pentru noi devine o modalitate nouă de a face afaceri, vrem ca firmele româneşti să intre şi pe alte pieţe pentru că şi acolo există potenţial, nu numai în România“, spune ea.