- Antibiotice S.A. încheie T1/2025 cu venituri totale de 180,03 milioane lei și un profit net de 32,64 milioane lei, în scădere cu 13% față de aceeași perioadă din 2024, dar cu o rentabilitate a profitului brut în creștere la 21,9%.
- Cheltuielile operaționale scad cu 8%, în special prin reducerea costurilor cu materiile prime și externalizările, potrivit datelor BVB.
- Pe plan comercial, compania își păstrează poziția de lider pe segmentele spitalicești din România și crește exporturile la 75 milioane lei.
În T1/2025, Antibiotice S.A. realizează venituri totale de 180,03 milioane lei, în scădere cu 6% față de aceeași perioadă a anului precedent (192,53 milioane lei). Cifra de afaceri netă se situează la 161,12 milioane lei și marchează o reducere de 12% comparativ cu T1/2024 (182,85 milioane lei). Profitul brut este de 35,34 milioane lei, cu 10% mai mic decât în anul anterior, iar profitul net ajunge la 32,64 milioane lei, în scădere cu 13%. Cu toate acestea, rentabilitatea profitului brut crește la 21,9%, față de 21,4% în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor BVB.
Advertisment
Care e structura veniturilor?
Veniturile operaționale însumează 175,75 milioane lei, iar cele financiare urcă la 4,28 milioane lei, în creștere cu 275% față de T1/2024, ca urmare a câștigurilor din diferențe de curs valutar. Vânzările din România generează 86,1 milioane lei, iar cele din exporturi, 75 milioane lei. Modificările în stocuri și producția în curs contribuie cu 11,77 milioane lei la veniturile din exploatare, aproape dublu față de anul anterior.
Care e structura cheltuielilor?
Cheltuielile totale se ridică la 144,69 milioane lei, în scădere cu 6%. Din acestea, 139,46 milioane lei reprezintă cheltuieli operaționale, cu 8% mai mici decât cele din T1/2024. Cheltuielile cu materiile prime și materialele scad cu 14%, până la 40,92 milioane lei, iar cele pentru produsele realizate pe site-uri partenere se diminuează cu 13% și ajung la 18,6 milioane lei. Costurile cu beneficiile angajaților cresc cu 13%, la 39,4 milioane lei, în urma ajustărilor salariale din noiembrie 2024. Alte cheltuieli de exploatare scad cu 32%, până la 20,55 milioane lei.
Titlurile zilei
Care e poziția financiară a companiei?
Activele totale ating 1,35 miliarde lei, în creștere cu 5,2% față de sfârșitul anului 2024. Activele imobilizate rămân în jurul valorii de 803 milioane lei, iar activele circulante cresc cu 14,4% și ajung la 543,1 milioane lei, datorită stocurilor, creanțelor și numerarului disponibil (21,42 milioane lei, față de 2,68 milioane lei anterior). Capitalurile proprii cresc la 926,95 milioane lei (+3,6%), iar datoriile totale ajung la 419,17 milioane lei (+8,9%), ca urmare a utilizării creditelor pentru investiții.
Care sunt indicatorii financiari?
Lichiditatea curentă urcă la 2,62, de la 2,28 în martie 2024, ceea ce reflectă o capacitate bună de acoperire a obligațiilor curente. Marja brută se situează la 66,08%, în creștere față de 63,74% anterior. Gradul de îndatorare (datorii bancare/capitaluri proprii) crește de la 8,74% la 21,88%, iar viteza de rotație a creanțelor se extinde la 162 zile. Trezoreria netă rămâne negativă, la -33,7 milioane lei, ce indică un decalaj temporar de finanțare a capitalului de lucru.
Care sunt investițiile companiei?
În primele trei luni ale anului, Antibiotice investește 11,25 milioane lei. Din această sumă, 8,4 milioane lei merg către proiecte strategice – noi capacități de producție pentru produse sterile, cercetare-dezvoltare și digitalizare. Restul de 3,2 milioane lei sunt alocați modernizării infrastructurii industriale, sistemelor de calitate și echipamentelor de producție.
Care e performanța comercială?
Pe piața internă, compania își menține poziția de lider în segmentul spitalicesc al produselor generice, cu o cotă de 13,6%. Este lider și pe forme farmaceutice precum pulberi injectabile (60,2%), supozitoare (33,4%) și unguente (19,7%). În topul consumului de medicamente generice (cutii), ocupă locul patru, cu o cotă de piață totală de 4,5%. Pe piața internațională, exporturile însumează 75 milioane lei, dintre care 50,4 milioane provin din vânzarea de produse finite. Creșterea vânzărilor este susținută de extinderea pe piețele europene și lansarea a patru noi produse cardiovasculare în Vietnam.