• AQUILA raportează venituri de 740 milioane lei (+19%) și profit net de 19 milioane lei (-3%) în T1/2025, susținute de distribuție și achizițiile Romtec și Parmafood, scrie ZF.
  • Strategia companiei include extinderea în canale de creștere și integrarea KITAX, cu obiectivul de a dubla EBITDA până în 2026.
  • Vânzările brandurilor proprii cresc cu 35%, iar investițiile din 2025 depășesc 150 milioane lei, axate pe flotă și automatizări.

AQUILA înregistrează în T1/2025 venituri de aproape 740 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere de 19% față de aceeași perioadă a anului anterior. În schimb, profitul net scade cu 3% și ajunge la 19 milioane lei, ca urmare a impactului noului impozit pe cifra de afaceri și al reducerii veniturilor financiare, scrie ZF.

Creșterea veniturilor e susținută de performanțele din distribuție

Creșterea veniturilor este susținută, în mare parte, de performanțele din segmentul de distribuție, care reprezintă aproximativ 94% din cifra de afaceri a grupului. Achizițiile recente ale companiilor Romtec și Parmafood, finalizate în 2024, contribuie cu 8% la veniturile totale.

Care e strategia de dezvoltare a companiei?

Strategia AQUILA vizează extinderea în canale cu potențial de creștere și integrarea rapidă a achizițiilor. În T1/2025, compania înregistrează o creștere de 16% a EBITDA și menține o marjă solidă. Achiziția KITAX consolidează poziția pe piața locală și deschide accesul la o nouă piață internațională. Obiectivul este dublarea EBITDA până în 2026.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Care sunt performanțele pe segmentele de activitate?

În structura veniturilor, segmentul de distribuție înregistrează o creștere de 19%, iar segmentul de logistică crește cu 25%. Totuși, segmentul de transport scade cu 12%, ceea ce afectează în mod negativ evoluția generală a acestui sector.

Cum evoluează vânzările de branduri proprii?

Vânzările brandurilor proprii înregistrează o creștere semnificativă de 35%, ce ajung la peste 30 milioane de lei. Brandurile proprii, care includ produse alimentare (Gradena, LaMasă, Yachtis) și non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes), reprezintă o pondere importantă în veniturile totale ale companiei.

Cum evoluează EBITDA?

EBITDA înregistrează o creștere de 16%, ce ajunge la 46 milioane de lei în T1/2025. Pentru întreg anul 2025, AQUILA își bugetează venituri de peste 3,6 miliarde lei, ceea ce reprezintă o creștere de 23% față de anul anterior.

EBITDA este prognozată să depășească 211 milioane de lei, cu o creștere de 20% și o marjă de 6%. Bugetul de investiții pentru 2025 este cel mai mare de la listarea companiei, depășește 150 milioane lei și este direcționat către flotă, echipamente logistice și automatizări.

Care e structura acționariatului?

Aquila Part Prod Com are o capitalizare de 1,5 miliarde lei. Cei mai mari acționari ai companiei sunt Vasile Constantin-Cătălin, care deține 33,3% din acțiuni, și Alin Dociu, cu o deținere de 25%.