• Lacto Bar revine după 35 de ani.
  • Prima unitate Lacto Bar are o investiție de sub 100.000 euro.
  • Conceptul are lactate artizanale și industriale.
  • În locație se vor servi plăcinte, quiche și granola.
  • 5 to go semnează cu Lactalis și cu producători locali.
  • Radu Savopol: „Este visul meu de ani de zile”.
  • 5 to go are peste 600 locații în Europa de Est, iar care 95% sunt francize.
  • 5 to go e lansat, în 2015, de Radu Savopol şi Lucian Bădilă.
  • 5 to go încheie 2024 cu afaceri de 50 mil.€, +25% față de 2023.

După ce creează cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est, cu peste 600 de unități deschise în mai puțin de un deceniu, Radu Savopol trece de la espresso la… brânză, iaurt și mămăligă.

Fondatorul 5 to go relansează un brand dispărut odată cu comunismul: Lacto Bar. Cândva a fost o oprire cult în Bucureștiul anilor ’70-’80, iar astăzi revine sub forma unui concept fresh de food service cu produse artizanale și rețete reimaginate. Prima locație vine cu o investiție de sub 100.000 de euro.

Ce spune Radu Savopol, fondatorul 5 to go, pentru Aleph Business?

Cum se diferențiază Lacto Bar by 5 to go față de ceea ce oferea conceptul original?

„O să fie un concept integrat cu business-ul 5 to go pe zona de cafea, dar cu preponderență 70-80% vor fi produse pe bază de lactate, atât pentru consum la fața locului, cât și ne gândim să facem și o zonă de takeaway pentru acasă, unde să poți să îți cumperi și mai multe produse de lapte pentru acasă.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Meniul va fi mult, față de ce era și am găsit și eu câteva meniuri din perioada respectivă și din aceste lactobaruri, care nu erau numai pe Magheru, pe colț, cu Maria Rossetti, chiar am descoperit în Focșani, am mai descoperit în Pitești. Deci business-ul pentru perioada respectivă, ca model a existat în mai multe orașe, dar avea un meniu destul de simplu.

Noi am vrea totuși să-l dezvoltăm și să găsim aici nu numai produsele clasice, care erau atunci iaurt, chefir, covrigi sau mămăliguță cu smântână și cu brânză. Am vrea să-l aducem la anul 2025, adică în care multe produse pe bază de iaurt cu granola, mai multe sandvișuri axate pe zona de lactate.

Ne gândim și la aceste produse care în ultimii ani de zile au apărut ca și o alternativă a produselor clasice cu lactate, adică produse din ovăz, din cocos sau migdală, care cred eu că ne spunem astăzi ca și cum ar fi lapte, dar ele nu sunt produse din lactate, sunt produse care au un alt mod de preparare. Deci cam asta legat de Lactobar.

Încercăm să luăm o locație fie în Piața Amzei, fie în apropierea celei care au fost pe Magheru, pe colț, cu Rosetti. Vizăm două locații acolo, pe care le urmărim, dar încă nu putem spune sigur dacă va fi Amzei sau acea locație de lângă Scala. Îmi doresc foarte tare, îi mulțumesc lui Raul Ciurtin pentru că a avut amabilitatea și ne-a accesionat acest brand pe care el îl avea în portofoliu după vremea de când făcea business în zona de lactate și ni l-a cedat, un lucru extraordinar și apreciez acest fapt.

Sper și pe zona de design să venim cu ceva inedit, așa, în care să aducem un pic din acel spirit care era în acele locații, dar la fel adaptate vremurilor de astăzi. E un concept care cred eu că o să fie de value for money, deci nu-l vom poziționa mediu spre premium, va fi exact ca și 5 to go, un business în care poți să te duci zilnic să mănânci ceva, să-ți iei un sandwich sau un produs pe bază de iaurt sau lapte fără să faci un efort foarte mare.

Îmi doresc foarte tare să avem între 10-15 mese în care să poți și să stai în aceste spații. Și îl văd, poate, și în câteva orașe mari în următorii ani de zile ca un derivat din 5 to go. Cred eu că putem descoperi produse foarte bine vandabile în aceste locații pe care le putem implementa după aceea în toată rețea 5 to go”, spune Savopol.