- Producătorii chinezi își revizuiesc planurile în Europa din cauza tarifelor care cresc prețurile vehiculelor electrice, scrie FT.
- Tarifele de până la 45% în UE și protecționismul reduc cota de piață a auto-urilor chinezești, la doar 4,3%.
- Parteneriatele, ca cel dintre Stellantis și Leapmotor, întâmpină dificultăți, iar Leapmotor vizează producția în Europa până în 2026.
Producătorii chinezi de mașini electrice își ajustează ambițiile de extindere în Europa din cauza tarifelor impuse de Uniunea Europeană. Aceste taxe, care pot ajunge până la 45%, sunt aplicate pentru a contracara avantajele oferite de subvențiile guvernului chinez și afectează competitivitatea prețurilor. Drept urmare, lansările de produse întârzie, iar accesibilitatea vehiculelor scade, scrie FT.
Advertisment
Care sunt reacțiile protecționiste în SUA și UE?
Vehiculele electrice fabricate în China, apreciate pentru costurile reduse și tehnologia software, stârnesc reacții protecționiste atât în SUA, cât și în Europa. În timp ce UE impune tarife semnificative, piața americană rămâne practic închisă pentru producătorii chinezi.
Care sunt provocările companiilor chineze?
Companiile afectate, precum Nio și Leapmotor, recunosc dificultățile întâmpinate. William Li, directorul executiv al Nio, admite că planificarea inițială subestimează provocările, însă compania rămâne hotărâtă să își extindă gradual prezența în Europa. În același timp, Leapmotor susține că tariful de 30,7% și costurile de transport de aproximativ 10% reduc considerabil competitivitatea pe piața europeană.
Titlurile zilei
Cum arată cota de piață în Europa?
În ciuda ambițiilor declarate, prezența producătorilor auto chinezi în Europa rămâne limitată. În primele două luni ale anului, aceștia dețin doar 4,3% din piața auto europeană și britanică, potrivit analistului Matthias Schmidt.
Care sunt obstacolele?
Grupul Stellantis cumpără o participație de 20% în Leapmotor în 2023, într-un parteneriat menit să faciliteze distribuția vehiculelor chineze prin rețeaua sa europeană. Cu toate acestea, colaborarea întâmpină dificultăți, inclusiv suspendarea bruscă a producției modelului Leapmotor T03 în Polonia la finalul lunii martie, fără o explicație oficială.
Ce urmează?
În contextul restricțiilor actuale, Leapmotor își propune să înceapă producția de vehicule electrice în Europa până cel târziu în al treilea trimestru din 2026, ca parte a strategiei sale de adaptare la noul mediu economic.