- Producția la uzinele Dacia și Ford din România scade cu 10% în februarie.
- Pentru Dacia, scăderea din februarie e de 9,66%.
- La Craiova, Ford Otosan produce 19.380 vehicule, în februarie.
Uzinele Dacia și Ford Otosan din România înregistrează o scădere de aproape 10% în februarie, potrivit datelor ACAROM, iar tot în februarie, România are o producție de 45.797 autoturisme în cele două fabrici din Craiova și Mioveni. Ce declară Silvian Irimia, jurnalist în piața auto, pentru Aleph Business?
Advertisment
De ce scade producția în ambele fabrici de automobile din România?
„Într-adevăr, ați văzut producția față de anul trecut, dar nu este neapărat un lucru îngrijorător, pentru că anul 2024 a reprezentat un an record de producție de automobile în România. Dar principalele motive ar fi două, să spunem trei.
În primul rând sunt niște incertitudini legate de programul RABLA, niște neclarități, dacă va exista finanțare și dacă va mai continua acest program. În al doilea rând, un motiv mai mare, mai principal, ar fi, desigur, noile reglementări legate de normele de poluare, care sunt mult mai drastice, mult mai dure, iar asta înseamnă că mulți producători auto au trebuit să schimbe procesele de producție, cât și implementarea de noi tehnologii. Și, desigur, acest lucru a adus la întârzieri în producție și o reducere a producției.
Titlurile zilei
De exemplu, Ford Puma, care este fabricat la Craiova și este un model foarte, foarte bine vândut, a înregistrat o scădere cu 17% anul acesta față de anul trecut. Dar ne putem uita și pentru viitor, pentru că, desigur, noile modele, adică producția, liniile de asamblare, vor fi pregătite pentru viitoarele modele care vor apărea în 2025.”, afirmă Irimia.
Ce urmează pentru Dacia și Ford în 2025?
„Atât pentru Dacia cât și pentru Ford urmează niște lucruri interesante. În primul rând, Dacia o să vină cu noul model Bigster. De asta spuneam că liniile de producție trebuie modificate, făcute pentru noile modele. Noul model Bigster, care este un SUV de segment C, prima dată când Dacia intră pe segmentul C de SUV-uri, care este un segment foarte, foarte disputat în industria auto. Iar Ford vine cu modelul Puma, doar că modelul Puma versiune electrică, ceea ce este foarte interesant.
Construcția, chiar dacă Ford Puma deja se face la Craiova, dar se face pe motoare, pe combustie internă, sunt niște diferențe destul de mari între a fabrica o mașină cu combustie internă și o mașină electrică. Cam asta urmează pentru Dacia și Ford în 2025.”, încheie Irimia.