• Interdicția din 2035 rămâne, dar producătorii auto au trei ani de adaptare pentru noile reguli de emisii, scrie ZF.
  • Producătorii auto beneficiază de flexibilitate, pe fondul scăderii vânzărilor de vehicule electrice și al presiunii industriei.
  • Amenzile pentru emisii se amână până în 2027, oferind companiilor timp să își atingă obiectivele fără sancțiuni imediate.

Industria auto beneficiază de mai multă flexibilitate în respectarea noilor obiective de reducere a emisiilor și evită astfel amenzi semnificative cauzate de întârzierile în tranziția către vehiculele electrice, scrie ZF.

Interdicția din 2035 rămâne, dar cu o perioadă de adaptare

Comisia Europeană menține interdicția vânzării de mașini pe benzină și motorină din 2035, însă oferă producătorilor auto o perioadă de trei ani de flexibilitate pentru a se conforma noilor standarde de emisii CO2, care intră în vigoare anul acesta.

Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, confirmă că această măsură sprijină industria în tranziția către mobilitatea electrică.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Care sunt noile obiective de reducere a emisiilor?

În cadrul tranziției verzi a Uniunii Europene, regulile impun ca noile autoturisme și camionete să reducă emisiile de CO2 cu 15% față de nivelurile din 2021.

Însă producătorii auto cer Bruxelles-ului să relaxeze reglementările, pe fondul scăderii vânzărilor de mașini electrice în principalele piețe europene, precum Germania și Franța.

În 2024, înmatriculările de vehicule electrice cu baterie scad cu 1,3% față de anul anterior.

De ce se amână amenzile?

Asociația Europeană a Industriei Auto (ACEA) estimează că, fără această amânare, pierderile industriei se ridică la 16 miliarde de euro până în 2025.

Volkswagen anunță că doar în acest an se confruntă cu un impact financiar de 1,5 miliarde de euro pentru a respecta noile reguli privind emisiile.

Prin noul regim flexibil, amenzile se aplică abia în 2027. Astfel, producătorii care nu ating țintele într-un anumit an pot compensa în anii următori și evită astfel sancțiuni financiare imediate.