4 din 10 români deţin în acest an sau au deţinut criptomonede. 96% dintre adulţii români conectaţi la internet au auzit de criptomonede, iar 84% dintre români vor să cumpere criptomonede. Bitcoinul cea mai cunoscută criptomonedă în rândul românilor, conform unui studiu.
Advertisment
IPSOS România, la solicitarea Tradesilvania.com, a făcut în ianuarie un studiu de piaţă independent, care evaluează gradul de adopţie a criptomonedelor în România. Studiul a fost realizat în rândul a 500 utilizatori de internet cu vârste cuprinse între 18-55 ani, proveniţi din mediul urban sau rural din România.
Studiul a identificat faptul că majoritatea covârşitoare (96%) a adulţilor români conectaţi la internet au auzit de criptomonede, cea mai mare pondere dintre aceştia reprezentând respondenţii din oraşele mari (cu peste 200.000 de locuitori), cu un nivel superior de educaţie.
Titlurile zilei
4 din 10 persoane care au auzit de criptomonede deţin sau au avut în posesie criptomonede până în prezent, ceea ce denotă, conform studiului, tendinţa de creştere a adopţiei criptomonedelor pentru români de-a lungul ultimilor ani.
84% dintre români vor să cumpere criptomonede. Acest indicator este mai mare în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 44 ani, respectiv în rândul rezidenţilor din Bucureşti şi oraşele de mărime medie (50.000-200.000 locuitori).
Bitcoin (BTC) continuă să fie cea mai cunoscută criptomonedă în rândul românilor, fiind menţionată spontan de peste 70% dintre respondenţi şi se regăseşte în prezent în portofoliul a două treimi dintre deţinătorii de criptomonede din România. Alte criptomonede de interes pentru români includ Ethereum (ETH) şi Dogecoin (DOGE). Moneda românească Elrond (EGLD) este cunoscută de 1 din 5 respondenţi care au auzit de crypto, iar 8% dintre posesorii de criptomonede deţin EGLD.
Cu privire la jetoanele nefungibile (NFT – eng: non fungible tokens), studiul a identificat faptul că 1 din 2 adulţi români cu acces la internet a auzit de Non Fungible Tokens. Ponderea este semnificativ mai mare în rândul celor care au auzit de crypto, deţin, au deţinut sau intenţionează să achiziţioneze criptomonede. Studiul arată că 1 din 5 respondenţi care au auzit de NFT deţine jetoane nefungibile.
În România utilizatorii crypto preferă informaţiile furnizate de platformele specializate în investiţii digitale.
Rezultatele denotă faptul că utilizatorul român de crypto este educat, are o înţelegere bună a ecosistemului crypto şi preferă să se informeze de la specialiştii din domeniu.
Studiul mai arată că 55% dintre românii familiarizaţi cu noţiunea de criptomonede doresc că băncile din România să ofere servicii crypto, acesta fiind şi un element definitoriu pentru renunţarea la serviciul bancar actual şi migrarea către un alt furnizor de servicii financiare.