• Un antreprenor trebuie să aibă puterea de a face alegeri dificile, spune Adrian Dinu la Viața ta e un business.
  • Succesul în afaceri cere un echilibru între înțelegerea situațiilor personale și menținerea unui business profitabil.
  • Relațiile din afaceri sunt dinamice; uneori, un fost partener poate deveni concurent, iar adaptabilitatea este esențială.

Succesul în antreprenoriat nu vine doar din abilități excepționale sau dintr-o viziune clară, ci uneori și din capacitatea de a lua decizii dificile.

Într-o lume a competiției, empatia poate deveni un obstacol, iar pragmatismul rece, o necesitate. Adrian Dinu explică de ce, uneori, un antreprenor trebuie să fie „rău”, să pună business-ul pe primul loc și să ia hotărâri care, deși dureroase, sunt esențiale pentru supraviețuirea companiei.

Ce spune Adrian Dinu, CEO, Creasoft, la Viața ta e un business?

Fini: Ce defecte trebuie să ai ca să ai succes ca antreprenor?

„Păi, trebuie să fii destul de rău câteodată. Mai ales cu oamenii care, să zic așa, îi știi de ceva timp și care, dintr-o dată, au o cădere bruscă și pe care, dacă ai atât de mult profit, să îți poți permite să îl ții pe omul ăla oarecum, dar să-l scoți din zona în care poate că-ți produce pierderi.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

La partea umană e marea problemă. Trebuie să ai puterea să te uiți în ochiul unuia despre care știi că nevasta lui e bolnavă de cancer și el a fost alături de tine în ultimii zece ani, să-i zici, mai ai trei luni să-ți revii, după care, n-avem încotro, trebuie să ne despărțim. Din păcate, câteodată se mai întâmplă și lucrurile astea, eu le explic și oamenilor noștri, noi nu suntem un ONG. Nu suntem o societate de binefacere. Suntem o companie care trebuie să facă profit. Eu pot să am înțelegere față de o situație a ta. trei luni, șase luni, dar nu pot să te las la nesfârșit.

Fie să nu faci nimic, fie, mult mai rău, să-mi faci rău prin acțiunile tale la firmă. Cred că asta e unul din lucrurile, să zicem așa, ca defecte, pe care trebuie să le ai, să nu fii foarte empatic cu oamenii și câteodată nici cu firme concurente sau partenere, care la un moment dat, dacă se termină un parteneriat, e posibil să trebuiască să nu mai poți să-l continui și să devii brusc concurentul fostului tău partener. Și e un moment neplăcut”, spune Adrian Dinu, pentru Aleph Business.