• Footprints A.I. atrage o investiţie de 2,3 mil. euro.
  • Investiţia sprijină extinderea Footprints AI în România și regiunea CEE.
  • Footprints AI vizează 120 milioane de consumatori în CEE.

Footprints AI, companie românească care dezvoltă o platformă de retail media bazată pe A.I., atrage o investiţie de 2,3 milioane de euro pentru extinderea internaţională şi accelerarea dezvoltării tehnologice.

Catalyst România conduce runda de finanțare, cu 1,5 milioane de euro, în timp ce SeedBlink, platforma europeană de equity crowdfunding, adaugă 100.000 de euro. Retail media prinde viteză și devine preferatul brandurilor. Prin folosirea datelor anonimizate și analize avansate, acest segment ajută companiile să ajungă la consumatori mult mai rapid.

Estimările arată că piața globală de retail media va atinge 166 de miliarde de dolari în 2025, iar până în 2027, compania estimează că o parte semnificativă a bugetelor va migra dinspre TV, radio și marketing tradițional spre acest canal.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Ce părere are Dan Marc, CEO Footprints A.I. despre contextul actual al pieței de publicitate digitală?

“În primul rând, cred că suntem cel mai bine pregătiți să adresăm și să captăm valoare, adică banii de pe piață care se previzionează a fi al treilea mare val de publicitate digitală din lume.

Adică, ceea ce vedem acum, că se întâmplă pe piața de retail media, dacă vă amintiți, am văzut atunci când a apărut Google și serviciul de advertising pe piață, care a fost o transformare enormă, și atunci când a apărut Facebook, serviciul de advertising pe piață, care a fost a doua mare transformare majoră.

Și aceste două companii fac câteva sute de miliarde din monetizarea datelor pe care le captează prin diferite servicii, fie Google Maps sau pagina de Facebook sau contul tău de Instagram.

Acum ce se întâmplă este că apare al treilea mare val, a treia mare transformare, care sunt niște retail media și care, de fapt, se uită la faptul că, coșul tău de cumpărături, pe care îl știe retailerul la care mergi, este una dintre cele mai importante informații pe care un brand și brand-urile care vor să facă publicitate, le pot folosi.”, spune Dan.

Pentru ce suntem recunoscuți?

“Suntem recunoscuți pentru un lucru pe care nu am știut că ajungem să-l facem. Am început dezvoltarea unui sistem pe care urma să înțelegem că este un sistem de retail media și am plecat din spațiul fizic, din magazinele fizice.

Adică ne-am uitat foarte clar la cum putem noi să conectăm un software și o tehnologie de inteligență artificială cu senzorii și interacțiunea între client și magazin și tot ce ținem de casa de marcat. Și am făcut asta prin 2017 prima oară. Un lucru care ne-a dat un avantaj major la nivel global față de celelalte platforme de retail media care, încă o dată, spre exemplu de Foodprints AI, au început din online.

Așa cum vă puteți da seama, comportamentul vostru fizic, ceea ce faceți în magazine și în centrele comerciale, reflectă mai mult și mai bine și mai sigur și mai clar ceea ce sunteți și ce vă doriți, versus comportamentul online.

Așa că, un lucru pe care la momentul respectiv l-am văzut ca un mare challenge și a durat vreo 2 ani de zile să înțelegem și să putem adresa orice fel de condiții, orice fel de magazin, mai mare sau mai mic, și indiferent ce tehnologie ar fi avut în infrastructura lor de IT, a ajuns să fie un diferențiator major pe care toată piața, indiferent dacă vorbim despre America Latină sau Central Eastern Europe sau Asia, îl caută în momentul ăsta.”, adaugă el.

Care este impactul investiției recente?

“Așa cum am comunicat zilele astea, această rundă de investiție, ceea ce este un lucru foarte important mai ales la etapa la care suntem, este folosită în cea mai mare măsură pentru creșterea și accelerarea celui mai mare ecosistem de retail media în Central Eastern Europe.

Asta ce înseamnă? Înseamnă că retailerii care se află în această regiune, spre deosebire de mulți retaileri, toți ceilalți retaileri din alte regiuni, vor avea șansa unică să poată să partenerizeze cu Foodprints AI, fără să îi coste oameni sau licențe software sau infrastructură de IT, și să poată să monetizeze, adică să genereze venituri noi de la brand-uri și agențiile de publicitate în mai puțin de trei luni cu ajutorul nostru.

Adică noi ne raportăm în momentul ăsta la un ecosistem, adică o suită de parteneriate cu retaileri și agenții și brand-uri, în care un brand, de exemplu, are acces la orice retailer din regiune, indiferent dacă este în Grecia până în Țările Baltice și din Moldova până în Republica Cehă.”, menționează acesta.

Care sunt obiectivele pe termen lung?

“Să putem să dezvoltăm și mai mult prezența pe piețele externe, adică dincolo de Central Eastern Europe, cu echipă care să poată să adreseze cererile foarte mari pe care le avem din Asia, America Latină, America de Nord și alte regiuni.”, adaugă Dan.