• Purcari înregistrează în 2024 venituri de 382,4 milioane lei, în creștere cu 3% față de 2023, impulsionate de o majorare de 13% în segmentul principal de vinuri.
  • EBITDA crește cu 7% față de anul anterior, atingând 107 milioane lei, în timp ce profitul net scade cu 10%, ajungând la 57,3 milioane lei.
  • Vânzările din România avansează cu 15%, susținute de creșteri de 17% pentru brandul Purcari și 29% pentru Bardar.

Producătorul de vinuri Purcari înregistrează în 2024 venituri totale de 382,4 milioane lei, în creștere cu 3% față de anul anterior.

EBITDA înregistrează o creștere de 7%

În perioada analizată, EBITDA înregistrează o creștere de 7% față de anul precedent, ajungând la 107 milioane lei.

Cu toate acestea, profitul net al companiei scade cu 10%, ajungând la 57,3 milioane lei.

Titlurile zilei

Moody’s schimbă perspectiva de rating a României de la stabil la negativ
Aurul depășește 3.000 de dolari uncia
Salariul mediu net ajunge la 5328 lei în ianuarie
Ford Otosan Craiova începe livrarea primelor mașini electrice fabricate în România
Tesla este prinsă în focul războiului comercial
UiPath cumpără compania de A.I. Peak

Care e marja profitului brut?

Marja profitului brut crește la 51% în trimestrul al patrulea al anului 2024 și marchează o îmbunătățire de 7 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului precedent, iar, astfel, marja anuală atinge 48%.

Creșterea este determinată de un mix de vânzări favorabil, inclusiv vânzarea vinurilor din recoltele 2022-2023, produse la un cost mai redus.

De asemenea, reducerea costurilor cu ambalajele și impactul inițiativelor de premiumizare contribuie semnificativ la această performanță.

Ce comunică Bursa de Valori București?

Rezultatele financiare sunt publicate miercuri dimineață la Bursa de Valori București, unde Purcari are o capitalizare de piață de 582 milioane lei.

Această valoare reflectă o creștere de 2,12% a prețului acțiunilor în ultimul an.

Care au fost comentariile directorului general?

Alexandru Filip, director general al Purcari Wineries, subliniază faptul că marja brută apropiată de 50% confirmă atractivitatea comercială a produselor și excelența în producție.

Totodată, el menționează că rezultatele din 2024 includ costuri excepționale legate de construirea fundațiilor pentru creștere viitoare, deconsolidarea Ecosmart și ajustări ale tratamentului fiscal ca urmare a schimbării auditorilor.

Odată ce aceste costuri sunt ajustate, EBITDA și profitul net ating 112 milioane lei și, respectiv, 62 milioane lei.

Vânzările totale înregistrează o creștere de 15%

În România, vânzările totale înregistrează o creștere de 15% față de anul anterior.

Această evoluție pozitivă este susținută de volume mai mari și creșteri selective ale prețurilor. Brandurile Purcari și Bardar reprezintă principalele motoare de creștere, cu avansuri de 17% și, respectiv, 29% față de anul trecut.