• Dragoș Dinu este un lider de top în business, fost CEO la Domo Retail și A&D Pharma, iar acum Președinte al Consiliului de Administrație Sun Wave Pharma.
  • Dinu consideră că cel mai interesant job al său a fost în industria Electro-IT, unde a fost nevoit să gestioneze un mediu extrem de competitiv, spune el la Viața ta e un business.
  • Dinu: Un business de retail devine matur în momentul în care închide primul magazin.

Dragoș Dinu este un lider de top în mediul de afaceri din România, cu o carieră vastă în diverse domenii, de la retail și pharma la consultanță și investiții.

Cel mai interesant job al său a fost în industria Electro-IT, unde a preluat un business aflat în dificultate, chiar în mijlocul crizei economice. Cu o abordare pragmatică, a gestionat restructurări, a navigat relații complicate cu acționarii și a luat decizii dure, dar necesare, pentru a stabiliza compania.

Ce spune Dragoș Dinu la Viața ta e un business?

Care a fost cel mai interesant job pe care l-ai avut?

„Electro-IT. Din două motive. O industrie foarte competitivă. Prima industrie în care m-am întâlnit cu e-commerce-ul. Și, iarăși, foarte important, a fost singurul loc în care am avut de făcut un plan masiv de restructurare. Pentru că m-am dus la ei în criza. Criza nu se terminase, era 2012-2013.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Ghinionul a fost că acționarul cu care eu am negociat să mă duc acolo era States General Reserve Fund, SGRF. S-a făcut un spin-off la un moment dat și ei erau asociați cu niște bulgari. Și noi rămas cu bulgarii. Iar profilul acționarului bulgar nici de departe nu a fost ceea ce mi-aș fi dorit, vis-a-vis de chimia pe care trebuie să o ai cu acționarul ca și CEO dacă vrei să reușești”, spune Dragoș Dinu.

Crezi că te-ai fi descurcat mai bine dacă ai fi prins perioada de boom a pieței ElectroIT 2004-2008?

„Nu, dimpotrivă. Sunt convins că am fost omul potrivit atunci. Pentru că nu mă lega nimic de perioada de boom.

Trebuia să vin, să preiau un business care n-arăta foarte bine și să-l aduc la echilibru. N-am avut nicio remușcare să închid magazin după magazin care nu performează. Era o discuție și cu lanțurile de farmacie.

Un business de retail devine matur în momentul în care închide primul magazin”, spune Dinu.