Facebook a înregistrat o scădere a numărului de utilizatori activi zilnici (DAU) pentru prima dată în istoria sa de 18 ani, anunţă BBC.

Compania mamă a Facebook, Meta Networks, a anunţat că DAU au scăzut la 1,929 miliarde în cele trei luni până la sfârşitul lunii decembrie, faţă de 1,930 miliarde în trimestrul precedent.

De asemenea, firma a avertizat asupra încetinirii creşterii veniturilor în faţa concurenţei rivalilor precum TikTok şi YouTube, în timp ce agenţii de publicitate reduc şi ei cheltuielile.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Acţiunile Meta s-au prăbuşit cu peste 20% în tranzacţiile de după închiderea pieţei. Scăderea preţului acţiunilor Meta a şters peste 200 de miliarde de dolari din valoarea bursieră a companiei.

Acţiunile altor platforme de social media, inclusiv Twitter, Snap şi Pinterest, au scăzut, de asemenea, brusc în timpul tranzacţiilor prelungite.

Directorul executiv Mark Zuckerberg a declarat că vânzările firmei au fost afectate de faptul că publicul, în special utilizatorii mai tineri, a plecat la rivali.

Meta, care deţine a doua cea mai mare platformă de publicitate digitală din lume, după Google, a declarat, de asemenea, că a fost afectată de modificările privind confidenţialitatea din sistemul de operare Apple.

Modificările au îngreunat pentru branduri targetarea şi măsurarea publicităţii pe Facebook şi Instagram şi ar putea avea un impact “de ordinul a 10 miliarde de dolari” pentru acest an, potrivit directorului financiar al Meta, Dave Wehner.

Veniturile totale ale Meta, din care cea mai mare parte provine din publicitate, au crescut la 33,67 miliarde de dolari în această perioadă, depăşind cu puţin previziunile pieţei.

De asemenea, compania a prognozat venituri cuprinse între 27 şi 29 de miliarde de dolari pentru următorul trimestru, ceea ce este mai puţin decât se aşteptau analiştii.

Zuckerberg a declarat că este încrezător că investiţiile în video şi în realitatea virtuală vor da roade, aşa cum au făcut-o şi pariurile anterioare pe publicitatea mobilă şi pe Instagram stories.