• Reducerea cenzurii pe platformele Meta ar avea un efect economic nesemnificativ și temporar, conform analiștilor XTB.
  • Decizia poate crește conținutul sensibil, ce afectează relațiile cu brandurile.
  • Algoritmii eficienți reduc riscurile pe termen lung pentru companie.

Decizia fondatorului Meta de a renunța la funcția de factchecking și de a reduce cenzura pe platformele sale ar produce, din punct de vedere economic, un impact negativ extrem de mic și pentru puțin timp, dacă luăm în calcul actuala valoare a gigantului social media, arată analiștii XTB, companie de investiții pe bursele internaționale.

Decizia lui Mark Zuckerberg este criticată de anumite tabere, inclusiv de o parte din propriii angajați, care avertizează că ar putea crește conținutul rasist sau transfobic pe platformele sale, Facebook, Instagram și Threads.

Care sunt promisiunile lui Zuckerberg cu privire la libertatea de exprimare?

Concret, cu două săptămâni înainte ca Donald Trump să fie învestit în al doilea mandat de la Casa Albă, fondatorul Meta promite mai multă libertate de exprimare, mai puține greșeli și mai mult conținut politic pentru audiența care este interesată de astfel de subiecte.

Titlurile zilei

ROXANA CHIRIȚOIU MERGE LA DAVOS
CE SE ALEGE DE ENERGIE?
BM REDUCE PROGNOZA PENTRU ROMÂNIA
LOEWE ADUCE CRAFTED WORLD LA TOKYO
NOBU BEACH INN AJUNGE ÎN BARBUDA
BNR PERSEVEREAZĂ ÎN PRUDENȚĂ

Vor fi eliminați cei care verifică informațiile și se va trece la community notes (avertismentele lansate de ceilalți utilizatori, așa cum are platforma X, a lui Elon Musk).

Valoarea companiei este imună la modificările anunțate

În ciuda unor poziții publice împotriva anunțului, foarte probabil, valoarea companiei ar rămâne, în viitor, imună la modificările anunțate de fondatorul Meta.

Care sunt posibile efecte pe termen scurt?

E drept, poate fi observat, în primul trimestru al anului 2025, o ușoară modificare a rezultatelor Meta, deoarece măsurile pe care urmează să le implementeze pot afecta profitabilitatea agenților de publicitate pe platformele sale, pe măsură ce aceștia se adaptează la noile măsuri, subliniază analiștii XTB.

Șansele pentru un impact de durată sunt reduse

Sunt mari șanse ca acest impact să nu fie unul de durată și nici măcar unul semnificativ. Decizia companiilor de a-și face publicitate pe platformele Meta vizate de schimbări (Facebook, Instagram și Threads) are la bază, de fapt, criterii de profitabilitate, care nu se vor modifica.

Care sunt riscurile legate de conținut sensibil?

În egală măsură, trebuie luat în vedere faptul că, în cazul în care platformele Meta ar începe să ofere conținut sensibil cu care brandurile nu sunt confortabile sau contrar politicilor lor, acest lucru ar putea afecta, într-o oarecare măsură, rezultatele companiei.

Care este eficiența algoritmilor Meta?

Platformele Meta reușesc să segmenteze conținutul foarte eficient, în funcție de fiecare audiență și companie în parte. Prin urmare, acest scenariu este puțin probabil, deoarece algoritmii lor evoluează.