- Nissan și Honda sunt în discuții despre o posibilă fuziune, ce poate crea o companie japoneză evaluată la 52 miliarde de dolari.
- Carlos Ghosn, fostul CEO al Nissan, consideră că această mișcare este una „disperată” din cauza lipsei de complementaritate dintre companii.
- Nissan se confruntă cu scăderea profiturilor și vânzărilor, pierde teren în fața producătorilor chinezi de vehicule electrice și are o ofertă slabă în segmentul hibrid și plug-in, scrie Business Insider.
Nissan și Honda sunt în discuții preliminare pentru o fuziune care ar crea o companie japoneză evaluată la 52 de miliarde de dolari, scrie Business Insider.
Advertisment
Această fuziune ar putea ajuta la consolidarea poziției lor pe piața vehiculelor electrice, unde Tesla și producătorii din China devin tot mai competitivi.
Ce spune Carlos Ghosn, fostul CEO al Nissan?
Ghosn critică vehement posibilitatea unei fuziuni și o consideră o mișcare „disperată”.
Titlurile zilei
„Nu este o afacere pragmatică pentru că, sincer, sinergiile dintre cele două companii sunt greu de găsit”, spune el. “Practic nu există complementaritate între cele două companii. Sunt pe aceleași piețe. Au aceleași produse. Mărcile sunt foarte asemănătoare”, adaugă el.
Ce spune Ghosn despre implicarea guvernului japonez în fuziune?
Ghosn sugerează că guvernul japonez, în special Ministerul Economiei, Comerțului și Industriei, poate un juca un rol important în inițierea discuțiilor pentru fuziunea Nissan-Honda.
Conform acestuia, guvernul încearcă să rezolve problemele pe termen scurt ale Nissan și viziunea pe termen lung a Honda.
Care este evoluția Nissan?
Nissan se confruntă cu o scădere a profiturilor și vânzărilor și înregistrează o scădere de 20,7% a acțiunilor sale în acest an.
În încercarea de a reduce costurile, compania elimină 9.000 de locuri de muncă la nivel global.
Nissan se confruntă cu o concurență puternică din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, care câștigă rapid teren pe piețele emergente.
Carlos Ghosn este, în continuare, o voce influentă în industria auto
Carlos Ghosn cade din grațiile industriei auto în 2018, când este arestat sub acuzația de infracțiuni financiare, iar în 2019 fuge din Japonia.
În ciuda acestui scandal, Ghosn rămâne o voce influentă în industria auto și își menține nevinovăția.
Acesta a intentat un proces împotriva Nissan pentru prejudicierea imaginii și finanțelor sale.