- Traficul aerian crește la 22,1 milioane de pasageri în 2023.
- Aeroporturile investesc 670 milioane de euro în modernizare.
- Transporturile generează un excedent de 3,6 miliarde de euro.
- Consiliul JAI decide azi data aderării României la Schengen cu graniţele terestre.
De la finalul lunii martie românii au beneficiat de avantajele spațiului Schengen pe cale aeriană și maritimă. Pentru românii care călătoresc cu avionul în țările spațiului Schengen înseamnă trecere liberă, fără control de pașapoarte, practic se reduce timpul petrecut în aeroport cu formalitățile de control pentru destinațiile din spațiul Schengen.
Advertisment
Intrarea în Schengen aerian şi maritim reprezintă un element important pentru sectorul transportului, scrie ZF.
Consiliul JAI votează azi asupra aderării României la Schengen
Consiliul Justiţie şi Afaceri Interne are azi o ședință la Bruxelles, iar pe ordinea de zi se regăsește punctul ce privește ridicarea controalelor asupra persoanelor la frontierele interne cu România şi Bulgaria din 1 ianuarie 2025.
Titlurile zilei
Cătălin Predoiu, Ministrul Afacerilor Interne, participă la reuniunea de la Bruxelles, anunță MAI. Ședința este programată să înceapă la ora 11.00, ora României, deși ora rămâne orientativă.
Austria nu se mai opune aderării
Austria anunță că nu se va mai folosi de dreptul său de veto pentru a bloca aderarea cu drepturi depline a României şi Bulgariei la spaţiul Schengen, prin vocea ministrului său de interne Gerhard Karner.
„Putem trece la următorul pas la Consiliul (Justiţie şi Afaceri Interne al) UE”, anunță Gerhard Karner, ministrul de interne austriac. „După «Schengen aerian», «Schengen terestru» este acum deschis pentru România şi Bulgaria”, adaugă el.
Investițiile în aeroporturi depășesc 670 mil. euro
Traficul aerian continuă să crească şi ajunge la 22,1 mil. pasageri în ianuarie-octombrie anul acesta, în creştere cu 6% faţă de perioada similară a anului trecut. Mai mult, aeroporturile fac investiții în modernizare şi extindere. În prezent sunt în derulare proiecte de 670 mil. euro anul acesta.
Transporturile reprezintă singurul sector din economie, în afară de IT, care are o balanţă pe excedent, un plus de 3,6 mld. euro doar în primele nouă luni din acest an şi de circa 6 mld. euro anul trecut, această ramură este de altfel şi cel mai mare contributor la balanţa pozitivă a serviciilor, arată datele de la BNR.
Practic, anul trecut ramura de transporturi a contribuit cu aproape jumătate la excedentul balanţei serviciilor, arată calculele ZF făcute pe baza datelor publice.