Lamborghini se pregătește pentru ultimele ture cu mașini care au motoare pe combustie, ca Aventador, și schimbă direcția către mașini hibrid plug-in (reîncărcabile).

Anul viitor, compania va prezenta noile variante pentru Aventador, Huracan și Urus. Iar din 2024 vor fi lansate versiuni integral electrice ale acestor modele.

Noua generație se dezvoltă mult mai conștientă de mediu. Și fiecare companie, fiecare persoană, trebuie să facă un pas în față. Am dat echipei ca obiectiv reducerea emisiilor de carbon ale modelelor hibrid cu 50% de la începutul lui 2025.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Și, în același timp, promitem să menținem experiența de șofat Lamborghini fără compromisuri. Toate cele 3 modele ale noastre vor fi electrificate până la finalul lui 2024. Dar ne vom concentra pe performanță. Când vorbim despre electrificare, la Lamborghini am spus mereu că nu trebuie să fim primii, ci să fim cei mai buni. Noi construim visele clienților noștri.”, a declarat Stephan Winklemann, CEO Automobili Lamborghini.

Investiție de 1,5 miliarde de euro

E un plan nu numai îndrăzneț, dar și costisitor. Lamborghini investește 1,5 miliarde de euro în trecerea la mașini plugin-hibrid, dar și în dezvoltarea unui al patrulea model, complet electric, până în 2030. Iar eforturile companiei sunt susținute de investițiile record în noile tehnologii ale companiei mamă, Volkswagen.

“Planurile noastre nu se încheie cu hibridizarea gamei de produse. Avem o viziune clară pentru un model complet nou, un al patrulea model, un Lamborghini complet electric pentru cea de-a doua jumătate a acestei decade.”, a mai adăugat Stephan Winklemann.

De altfel, Lamborghini își respectă promisiunile de protejare a mediului, promisiuni concretizate într-un plan care a început cu fabrica din regiunea italiană Emilia-Romagna.

“Fabrica noastră din Sant’Agata, inima Lamborghini, este neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon din 2015. Asta include linia de producție, birourile dar și celelalte clădiri. Și a rămas neutră în tot procesul de dezvoltare determinat de adăugarea liniei de producție pentru Urus, a atelierului performant de vopsitorie și a altor clădiri de birouri.”, a încheiat CEO-ul Automobili Lamborghini.

Lamborghini a vândut aproape integral producția pentru anul acesta, iar asta vine după un an 2021 în care a avut livrări record. Analiștii consideră că rezultatele financiare ale anului trecut, care vor fi prezentate în martie, vor fi o surpriză plăcută pentru investitori.