• În 2024, 57% din achizițiile de produse bancare în România se fac digital, comparativ cu 30% în 2020.
  • 64% dintre români își deschid conturi de economii online, iar 40% aplică pentru credite de consum prin canale digitale.
  • Numărul sucursalelor bancare din România s-a redus cu aproape 50% din 2008.

Adoptarea canalelor digitale pentru servicii bancare înregistrează o creștere în România în ultimii ani, reflectând astfel tendințe similare la nivel european. Potrivit raportului European Retail Banking Radar, citat de ZF românii apelează tot mai des la tehnologie pentru gestionarea finanțelor, transformând modul în care interacționează cu băncile lor.

Care este evoluția interacțiunilor bancare digitale în România?

În 2024, 57% dintre interacțiunile privind achiziția de produse noi bancare se realizează prin canale digitale, o creștere semnificativă față de 30% în 2020. Această schimbare majoră este determinată de efectele pandemiei de COVID-19, dar și de progresul tehnologic și de dorința consumatorilor pentru soluții bancare rapide și accesibile.

  • 64% dintre români își deschid conturi de economii online, aproape dublu față de 38% în 2020.
  • 40% dintre consumatori aleg să aplice pentru credite de consum prin canale digitale, comparativ cu 30% în urmă cu patru ani.
  • La nivel european, 52% dintre clienți interacționează exclusiv digital cu băncile pentru achiziția de produse noi.

Ce impact are digitalizarea asupra sucursalelor bancare fizice?

Numărul sucursalelor bancare din România a scăzut semnificativ, de la peste 6.500 în 2008 la mai puțin de 3.500 în 2024. Această tendință este în linie cu situația din Europa, unde s-a înregistrat o scădere de 43% a sucursalelor bancare în ultimii 15 ani.

Titlurile zilei

DONALD TRUMP LANSEAZĂ MEMECOIN-UL $TRUMP
CE URMEAZĂ PENTRU TIKTOK?
A.I. SIMPLIFICĂ LISTAREA COMPANIILOR
URMEAZĂ O COLABORARE GATES-TRUMP?
UNICREDIT ȘI FERRARI SE ALIAZĂ
ROXANA CHIRIȚOIU MERGE LA DAVOS

Cu toate acestea, interacțiunea umană rămâne esențială pentru tranzacții complexe și de mare valoare.