- De astăzi, sindicatul IG Metall începe grevele în toate uzinele Volkswagen din Germania.
- Se ajunge la grevă pentru că negocierile dintre conducerea companiei și liderii sindicali au eșuat.
- Thorsten Groeger, negociatorul principal al IG Metall, avertizează că aceasta ar putea fi cea mai dificilă bătălie de negociere colectivă din istoria Volkswagen.
Angajații Volkswagen din Germania organizează, de astăzi, 2 decembrie, greve de avertisment la fabricile din țară, anunță sindicatul IG Metall. Motivul? Agravarea conflictului dintre cel mai mare producător auto din Europa și muncitorii, legat de planul de concedieri, reduceri salariale și posibile închideri de fabrici. Reprezentanții angajaților de la Volkswagen au votat în 22 noiembrie pentru începerea grevelor la operațiunile din Germania, după ce negocierile salariale și închiderile de fabrici nu au ajuns la un rezultat.
Advertisment
„Dacă este necesar, va fi cea mai dură bătălie de negociere colectivă pe care Volkswagen a văzut-o vreodată”, declară Thorsten Groeger, negociatorul principal al sindicatului IG Metall în discuțiile VW. „Grevele de avertizare vor începe la toate fabricile”, adaugă el, scrie Bloomberg.
Cu ce soluții vine Volkswagen?
„Compania caută un dialog constructiv pentru a obține o soluție susținută în comun. Compania a luat măsuri specifice ca răspuns la retragerile planificate.”, spune un purtător de cuvânt al Volkswagen.
Titlurile zilei
Conducerea și liderii forței de muncă ai VW se confruntă cu găsirea unor soluții pentru a face față scăderii cererii de mașini electrice, costurilor operaționale mai mari și concurenței crescânde din partea producătorilor chinezi.
În timp ce conducerea a spus că Volkswagen trebuie să închidă trei fabrici germane și să concedieze mii de muncitori, reprezentanții sindicatelor au făcut eforturi pentru a menține fabricile deschise. În Germania, sindicatele organizează adesea greve de avertisment, sau părăsiri temporare, pentru a pune presiune asupra conducerii atunci când negocierile salariale sunt blocate.
Structura corporativă a VW le oferă angajaților o voce puternică în deciziile cheie, ceea ce face dificil pentru management să facă față în mod unilateral reduceri dureroase ale costurilor. Reprezentanții angajaților ocupă jumătate din locurile consiliului de supraveghere al companiei, în timp ce statul de origine al VW, Saxonia de Jos, deține două locuri.