- CNA cere o investigație oficială a rețelei TikTok pentru că a permis campania lui Călin Georgescu, în ciuda propriei politici.
- Conform raportului realizat de EExpert Forum, Călin Georgescu a înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%
- TikTok a jucat un rol esențial în succesul său, cu peste 367 de mii de urmăritori și milioane de vizualizări pentru conținutul său electoral.
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) solicită Comisiei Europene să investigheze rețeaua socială TikTok pentru a permite desfășurarea unei campanii politice controversate a lui Călin Georgescu. CNA susține că platforma nu respectă standardele de vânzare privind public politică, în vedere că Georgescu, un politician de extremă dreaptă, a obținut un sprijin semnificativ prin intermediul acesteia.
Advertisment
Călin Georgescu, un candidat independent, a reușit să surprindă prin obținerea unei peste 2 milioane de voturi , mai exact 22,95% din totalul voturilor exprimate. Performanța îl trimite în turul doi al alegerilor prezidențiale, unde va concura cu Elena Lasconi. Georgescu a fost anterior un nume obscur în politica românească, dar campania sa pe TikTok îi aduce o popularitate neașteptată.
Ce cere CNA-ul Comisiei Europene?
1. Să inițieze o investigație oficială asupra conformității TikTok cu prevederile DSA, în special privind transparența algoritmilor și riscurile sistemice.
Titlurile zilei
2. Să solicite TikTok să publice o evaluare detaliată a riscurilor democratice legate de activitatea sa în România.
3. Să impună măsuri corective și sancțiuni pentru încălcările identificate.
4. Să asigure publicarea unui raport privind transparența algoritmică, inclusiv în contextul conținutului electoral difuzat în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din România 2024, primul tur.
Conform raportului realizat de EExpert Forum, candidatul independent Călin Georgescu a avut creștere de la 2% la 22% în preferințele electorale. Motivul? În mare parte, campanii desfășurate pe TikTok, bazată pe: 1.Coordonarea unor conturi care au promovat activ conținut electoral, fără marcaje adecvate;
2.Amplificarea artificială a mesajelor prin algoritmi, prin hashtag-uri dedicate, precum #echilibrușiverticalitate, care au atras milioane de vizualizări.
Acțiunile au ridicat suspiciuni de manipulare a opiniei publice printr-o utilizare inadecvată a platformei Tik Tok și lipsa transparenței în gestionarea conținutului politic.