• Gwynne Shotwell, COO-ul SpaceX, discută despre planurile de expansiune ale companiilor în cadrul conferinței anuală de investiții a companiei.
  • SpaceX se concentrează pe creșterea capacităților de producție și dezvoltarea tehnologiilor pentru misiuni interplanetare.
  • Compania propune să îmbunătățească eficiența operațiunilor și să reducă costurile pentru a rămâne competitivă pe piața globală.

În cadrul conferinței anuale de investiții a SpaceX, Gwynne Shotwell, COO-ul SpaceX, prezintă viziunea companiilor pentru următorii ani. Cu un accent pe expansiune și eficiență, Shotwell vorbește despre importanța adaptării cerințelor în continuă schimbare ale industriei aerospațiale, scrie CNBC.

„Cred că Elon vrea să se retragă pe Marte. Nu sunt interesată de Marte”, i-a spus Gwynne Shotwell, președintele și directorul operațiunii SpaceX, fondatorului Baron Capital, Ron Baron, la conferința anuală de investiții a companiei sale. „Nu-mi place campingul și cred că va trece mult timp până când Marte să fie suficient de frumos, probabil că nu în timpul vieții mele.”

Shotwell spune că SpaceX lucrează intens la creșterea capacității sale de producție. Compania își propune să crească numărul lansărilor anuale de la aproximativ 60 la 100 în următorii cinci ani. Această expansiune este esențială pentru a satisface cererea tot mai mare de servicii de transport spațial, atât pentru clienți comerciali, cât și pentru agenții guvernamentale.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Turism spațial și testarea limitelor umane

Un alt aspect al viziunii lui Shotwell este dezvoltarea tehnologiilor necesare pentru misiuni interplanetare. SpaceX își propune să dezvolte nave spațiale capabile să transporte oameni și echipamente pe Marte până în 2030. Shotwell vrea călătorii spațiale accesibile pentru toți, proliferarea globală a internetului prin satelit și, în cele din urmă, călătoriile interplanetare și viața.

„Am făcut, de când am început să investim în 2017, de șapte ori banii noștri”, spune Baron, cu mențiunea că se aștepta ca acțiunile lor să se tripleze în următoarea jumătate de deceniu.

Călătorii în spațiu la prețuri accesibile

Cea mai recentă noutate a SpaceX este capacitatea companiei de a „prinde” și relansa rachetele, o schimbare de paradigmă despre care Shotwell a spus că ar putea reduce drastic costurile necesare pentru a merge în spațiu: „Ceea ce sperăm să facem cu munca pe care o facem este să permitem oamenilor obișnuiți să meargă în spațiu”, spune ea.

SpaceX lansează rachetele Falcon reutilizabile de peste 100 de ori în acest an iar rețeaua de internet Starlink a SpaceX are circa 7.000 de sateliți pe orbită și deservește în prezent circa 5 milioane de clienți.

Când Baron spunea că circa 30% dintre cele 8 miliarde nu au acces la bandă largă, Shotwell menționa că, deși i-ar plăcea ca SpaceX să-i deservească pe toți, se aștepta la o concurență acerbă, ceea ce nu este un lucru rău.

Shotwell spune că reglementările guvernamentale sunt menite să protejeze lucrătorii și consumatorii și să mențină industriile echitabile, dar își exprimă frustrarea față de ritmul și complexitatea supravegherii guvernamentale.

„Cred că toată lumea începe să recunoască în toate industriile că reglementările chiar trebuie reinventate. Probabil că îmi petrec mai mult de jumătate din timp lucrând la situații de reglementare și mi-ar plăcea să-mi petrec timpul întâlnindu-mă cu inginerii Starlinks și Starships”, spune ea.