• Uniunea Europeană condiționează subvențiile pentru baterii de transferul know-how-ului tehnologic către companiile europene.
  • Noile criterii vor impune întreprinderilor chineze să deschidă fabrici în Europa pentru a beneficia de sprijin financiar.
  • Bruxelles-ul oferă subvenții în valoare de 1 miliard de euro pentru dezvoltarea industriei europene de baterii.

Uniunea Europeană vrea să condiționeze accesul companiilor chineze la subvențiile sale de transferul de proprietate intelectuală către întreprinderile din Europa. Măsura face parte dintr-un set de noi reguli ce vor fi implementate luna viitoare, odată cu lansarea unor licitații pentru dezvoltarea industriei europene de baterii, scrie Financial Times.

Bruxelles-ul alocă subvenții de un miliard de euro pentru acest sector strategic, însă accesul companiilor la aceste fonduri va depinde de îndeplinirea unor cerințe stricte. Decizia Uniunii Europene urmărește să reducă dependența de importurile chineze și să stimuleze competitivitatea industriei europene.

Luna trecută, Comisia Europeană conforma tarife de până la 35% la vehiculele electrice din China, pe lângă o taxă existentă de 10%. UE introduce cerințe mai stricte pentru companiile care solicită subvenții pentru hidrogen, ceea ce e concluzionat că 25% din piesele electrolizoarelor folosite pentru a produce hidrogen pot fi provenite din China.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Companiile chineze vor trebui să-și adapteze strategiile pentru a respecta aceste reguli stricte. Transferul tehnologic prezintă riscuri, dar accesul la piața europeană și la subvențiile generoase reprezintă un avantaj semnificativ pentru firmele care aleg să investească local.

Companiile tech încep mutarea spre Europa

Controlul sporit al importurilor de tehnologie din China a stimulat companii precum CATL din China, cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume, să înființeze fabrici în Europa. A investit miliarde de euro în fabrici din Ungaria și Germania. Și Envision Energy, cu sediul în Shanghai, investește sute de milioane de euro în facilități din Spania și Franța.