• Dacia participă pentru prima dată în calitate de constructor în campionatul World Rally-Raidalături de 3 echipe de șoferi profesioniști
  • Sandrider va explora soluții de energie cu emisii reduse de carbon, precum combustibilii sintetici și noi caracteristici tehnice pentru a se adapta nevoilor și performanțelor șoferilor.
  • Echipa Dacia Sandriders e deja pe val – au câștigat luna trecută Raliul Marocului, prima competiție oficială la care au participat.

Dacia Sandrider este prototipul care îmbină performanța off-road cu tehnologia eco-inteligentă, pregătit să facă față provocărilor cursei Dakar 2025. Construit nu doar pentru a concura, ci pentru a revoluționa cursele off-road, Sandrider promite o experiență care îmbină robustețea, eficiența tehnică și grija pentru mediu.

EDOUARD BOULANGER, copilot, campion DAKAR 2024

ALEPH: Statistica spune că avem printre cele mai periculoase drumuri din Europa. Și cele mai aglomerate. Ce crezi, e mai dificil de condus pe șosele haotice din țări ca Italia, Franța, România, sau la raliuri, cum ar fi Dakarul?

E.B. : E clar caltceva! Adică, eu cel puțin n-am apucat să văd așa nebunie pe străzile voastre.

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BVB?
CE-I PREOCUPĂ PE ROMÂNI?
BNR: INFLAȚIA CONTINUĂ SĂ CREASCĂ
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
AFECTEAZĂ VICTORIA LUI TRUMP INTEL?
PREȚUL PETROLULUI SCADE CU PESTE 1%

ALEPH: Niciun accident?

E.B. : Nu, n-am prins niciunul!

ALEPH: Norocosule!

E.B. : Poate asta era! Dar intensitatea efortului pe care-l depunem în mașinile de curse e din altă ligă. Deci aș zice că oricât de prost ar fi drumul, tot e mai ușor pe străzi decât la curse.

ALEPH: Ați început deja cu un rezultat foarte bun, ați făcut dubla pe podiumul de la Raliul Marocului. Felicitări, apropo! Ce așteptări ai de la primul Dakar cu echipa asta?

E.B. : Cu Dacia, știm sigur că vom fi o echipă competitivă. Pentru că suntem toți oameni cu multă experiență, care știm să câștigăm curse. Dar nu suntem singurii care știu asta. Așa că mă aștept să fie foarte intensă lupta cu celelalte echipe – Ford, Mini, Toyota – știu că nu va fi loc de erori. Și știu că primul pierzător o să fie cel care se oprește primul.

Deci în primul rând vom încerca să evităm opririle, pauzele și problemele tehnice. Și apoi bătălia finală se dă în funcție de nivelul de risc pe care ești dispus să ți-l asumi. Va fi super intens, probabil chiar mai greu decât anul trecut.

ALEPH: Mult noroc în ianuarie, și vă așteptăm să aduceți mașina înapoi acasă, în România, pe drumurile noaste, să faceți un tur al victoriei! Mulțumesc, ar fi minunat să ne întoarcem victorioși, cu trofeul. Am fi foarte mândri! Dar mai avem câte ceva de lucru, dar cu siguranță vom da totul să câștigăm!

Totul este făcut cu un singur scop în minte: victoria

Cu o formă aerodinamică inovatoare, Dacia Sandrider este proiectată să optimizeze răcirea motorului în condiții extreme de căldură. Caroseria dispune de un management termic avansat cu pigment anti-infraroșu, ce o face ideală pentru deșertul saudit. Pentru a sprijini echipa în timpul cursei, sistemele de deschidere rapidă permit accesul ușor la roata de rezervă, unelte și piese de schimb. La interior, noul prototip folosește materiale inovatoare, inclusiv tapițerie autoreglabilă pentru umiditate, oferind confort și funcționalitate.

Eco-Inteligent și Sustenabil

Pentru a reduce impactul asupra mediului, Dacia Sandrider folosește combustibil sintetic produs din hidrogen verde și CO2 capturat, o soluție de energie regenerabilă cu emisii scăzute. Astfel, Sandrider devine un vehicul off-road care combină performanța de top cu responsabilitatea ecologică.

Pregătită să redefinească cursa Dakar, Dacia Sandrider reprezintă viitorul mobilității sustenabile și performanței tehnice în cursele extreme.