• Poliția sancționează comportamentul agresiv în trafic pe baza înregistrărilor audio-video.
  • Modificările devin aplicabile din 27 octombrie, dar necesită optimizarea infrastructurii.
  • Înregistrările de la participanții la trafic și administratori vor fi folosite pentru abateri variate.

Modificările recente ale Codului rutier permit șoferilor să fie sancționați pentru comportamente agresive pe baza înregistrărilor audio-video furnizate de alți participanți la trafic sau de administratorii drumurilor publice. Polițiștii pot acum folosi aceste înregistrări pentru a identifica și sancționa abaterile agresive, cum ar fi manevrele riscante. Implementarea practică depinde de actualizarea infrastructurii informatice a poliției, iar prevederile intră oficial în vigoare pe 27 octombrie.

La articolul 541, Codul rutier se referă la comportamentul agresiv în trafic, prin care se înțelege efectuarea, pe drumul public, de către șoferi a uneia dintre următoarele manevre:

-deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;

-întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;

Titlurile zilei

TENDINȚE, RISCURI ȘI COMPANII DE URMĂRIT ÎN TEHNOLOGIE, INDUSTRIE ȘI ENERGIE
ANGAJAȚII DIN AGRI NU MAI AU FACILITĂȚI
E DOVADĂ DE CULTURĂ?
TAXĂ, DU-MĂ UNDE VREI!
CE SPUNE EY ROMÂNIA DESPRE NOILE REGULI?
CE VREA ANIS DE LA GUVERN?

-pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților motoare;

-circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;

-folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație;

-conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu partea carosabilă numai una dintre roți;

-mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalți participanți la trafic care circulă în spatele acestuia;

-realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;

-conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.