• BCR lansează un ecosistem dedicat tinerilor din România, unde aceștia pot să se întâlnească, să petreacă timpul împreună, să învețe și să se dezvolte.
  • Investiția se ridică la peste 2 milioane de euro, iar proiectul este implementat cu o rețea extinsă de ONG-uri locale, în Constanța, Iași, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Târgu Jiu și Baia Mare.
  • Accesul în hub-urile ZBOR este liber și gratuit, iar spațiile au fost gândite și construite alături de tinerii din România, printr-un program dedicat de ateliere, experiențe personalizate și evenimente live.

Banca Comercială Română (BCR) lansează ZBOR, un ecosistem dedicat tinerilor din România, care include o serie de hub-uri, o curriculă de educaţie non-formală pentru cei cu vârste între 14-25 de ani, un program de mentorat, competiţii dedicate şi o platformă online. Scopul este pregătirea tinerilor pentru job-urile viitorului.

Investiţia în dezvoltarea huburilor se ridică la peste 2 milioane de euro şi include şapte spaţii create împreună cu o reţea extinsă de ONG-uri locale, din zona de tineret şi inovare socială.

BCR introduce conceptul de spaţiu terţiar, un loc incluziv între şcoală şi acasă, unde tinerii pot să socializeze, să colaboreze şi să acceseze resurse de învăţare şi dezvoltare personală.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Cele 7 hub-uri se află la Constanţa, dezvoltat cu Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale de Tineret (FONT), Iaşi, dezvoltat cu Fab Lab Iaşi, Cluj-Napoca, dezvoltat cu Federaţia Tinerilor din Cluj, Braşov, creat cu Asociaţia Kastel, Ploieşti, creat cu Asociaţia Eurospirit, Târgu Jiu, creat cu Federaţia Start ( deschis în luna noiembrie) şi Baia Mare, creat cu Asociaţia D.E.I.S ( deschis până la finalul anului).

De ce este nevoie de ZBOR în România?

„ZBOR este un proiect gândit cu şi pentru tineri, care s-a consolidat prin valorile noii generaţii: respect, onestitate şi responsabilitate. Este un spaţiu de explorat, fizic şi online, unde tinerii colaborează şi învaţă că munca fiecăruia se leagă de-a celorlalţi pentru a aduce plus valoare în comunitate. Suntem prezenţi în şapte oraşe, în Constanţa, Iaşi, Cluj-Napoca, Braşov, Ploieşti, Târgu Jiu şi Baia Mare, iar obiectivul pentru anul viitor este să dublăm reţeaua hub-urilor ZBOR pentru a răspunde cât mai bine nevoilor locale. Prin acest proiect, BCR investeşte şi susţine tinerii, oferindu-le instrumentele necesare pentru a se dezvolta şi a-şi atinge potenţialul. Pentru ca România să devină pentru ei prima si cea mai bună opţiune când se gândesc la viitorul lor”, spune Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Potrivit unui sondaj BCR, peste trei sferturi dintre tinerii români consideră dezvoltarea personală (76%) şi profesională (71%) o prioritate, dar doar 37% identifică asemenea oportunităţi în România, respectiv doar 34% în comunităţile din care fac parte. Acest decalaj între dorinţa şi nevoile tinerilor de creştere şi accesul limitat la resurse sau contexte de dezvoltare conduce la o incertitudine a viitorului în localitatea lor, aceasta fiind principala sursa de anxietate pentru 59% dintre tineri. De asemenea, peste 42% sunt nemulţumiţi de lipsa oportunităţilor şi 59% intenţionează să plece din oraşul natal, dintre care 62% pentru a avea acces la joburi mai bune.

Accesul în hub-urile ZBOR este liber și gratuit. Spațiile au fost gândite și construite alături de tinerii din România, printr-un program dedicat de ateliere, experiențe personalizate și evenimente live.