• Lantul de magazine Mega Image a anuntat definitivarea angajamentelor menite să asigure o bună funcţionare a pieţei de retail.
  • Setul de reguli propuse intenţionează să asigure stabilitate şi predictibilitate pe piaţa de retail din România.
  • Consiliul Concurenţei a anuntat că pune în dezbatere publică angajamente propuse de Delhaize.

Lanțul de magazine Mega Image anunță definitivarea angajamentelor menite să asigure o bună funcţionare a pieţei de retail, după ce Consiliul Concurentei va aproba concentrarea economică rezultată în urma achiziţionării de către grupul Ahold Delhaize a companiei Profi Rom Food, cea care operează reţeaua de magazine Profi în România.

Setul de reguli propuse intenţionează să asigure stabilitate şi predictibilitate pe piaţa de retail din România, mai ales prin raportare la partenerii actuali ai celor două reţele de retail (Mega Image şi Profi), cât şi a potenţialilor viitori parteneri ai Mega Image şi Profi.

Consiliul Concurenţei va pune în dezbatere publică angajamente propuse de Delhaize The Lion Nederland B.V. (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale identificate pe piaţa achiziţiilor de produse de la furnizori, în contextul preluării Profi Rom Food S.R.L..

Titlurile zilei

CÂT TIMP PIERDE ROMÂNUL ÎN TRAFIC?
META BATE PALMA CU HOLLYWOOD
ISĂRESCU RENUNȚĂ LA POLITICA MONETARĂ
WINDOWS INTEGREAZĂ CHATGPT
VOLUMUL CONSTRUCȚIILOR SCADE CU 3,1% ÎN 2024
ÎNGHITE-N SEC

În urma analizei efectuate de autoritatea de concurenţă, au rezultat unele îngrijorări referitoare la efectele pe care această operaţiune le-ar putea avea asupra concurenţei pe piaţa locală a comerţului cu amănuntul de produse de consum curent preponderent alimentare şi pe piaţa achiziţiilor de la furnizori, ale aceloraşi produse, la nivel naţional.

Ce angajamente își va asuma Mega Image?

  1. Partea Generală, aplicabilă tuturor furnizorilor, reprezintă o procedură clară şi transparentă privind regulile de listare şi delistare a produselor, precum şi de gestionare a relaţiilor comerciale, şi stabileşte modalităţi obiective şi echidistante de evaluare a produselor, asigurând, totodată, respectarea cerinţelor privind calitatea şi siguranţa, în scopul protejării consumatorilor.
  2. Partea Specială, aplicabilă doar acelor furnizori care realizează mai mult de 20% din cifra lor de afaceri cu cele două reţele, include o serie consistentă de garanţii şi măsuri de protecţie suplimentare create în beneficiul furnizorilor. Un element important de protecţie este angajamentul conform căruia furnizorii incluşi în această categorie nu vor fi delistaţi, excepţie făcând situaţiile cu totul excepţionale, clar definite in procedură, care privesc în principal aspecte precum siguranţa şi sănătatea alimentelor, calitatea produselor, respectarea normelor legale. De asemenea, aceşti furnizori vor beneficia de termene extinse de notificare şi oportunităţi de remediere a eventualelor neconformităţi, creându-le astfel un cadru care să le permită adaptarea activităţii, creşterea performanţelor şi soluţionarea problemelor operaţionale. Totodată, aceştia se vor bucura de un sprijin suplimentar, sub formă de consultanţă şi formare, respectiv colaborare directă cu reprezentaţii celor două reţele, în scopul dezvoltării şi îmbunătăţirii relaţiilor comerciale.

Angajamentele propuse până la acest moment vizează exclusiv piaţa de aprovizionare (furnizorii). Urmare a continuării discuţiilor cu Consiliul Concurenţei, compania va propune şi angajamente ce privesc piaţa de desfacere.