• Peste 5,3 milioane de turiști s-au cazat în unitățile de cazare locale în vara anului 2024, cu 6% mai mult față de anul trecut, conform datelor INS.
  • Aproape 1 milion dintre aceștia au fost turiști străini, ceea ce arată o tendință de creștere a interesului internațional pentru destinațiile românești.
  • Datele oficiale sunt incomplete, pentru că multe unități de cazare, cum ar fi apartamentele listate pe Airbnb, nu raportează numărul de turiști.

Industria hotelieră din România înregistrează un sezon estival promițător, cu un total de peste 5,3 milioane de turiști care s-au cazat cel puțin o noapte în unitățile locale. Cifra e în creștere cu 6% față de anul trecut, conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, citate de ZF. Tendința sugerează o recuperare a turismului după efectele pandemiei și o mai bună promovare a destinațiilor românești.

Majoritatea turiștilor din România sunt români

Dintre cei 5,3 milioane de turiști, sub 1 milion au fost străini. Asta arată că, deși există un interes crescut pentru România ca destinație turistică, majoritatea vizitatorilor sunt români. Situația poate fi influențată de factori precum accesibilitatea și campaniile de marketing care vizează piața internă.

Un aspect care afectează evaluarea reală a pieței turistice este lipsa conformării din partea unităților de cazare. Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a clasificat circa 13.200 de apartamente în întreaga țară; cu toate acestea, mai puțin de o treime dintre acestea își raportează numărul real de turiști. Discrepanța face ca datele oficiale să nu reflecte dimensiunea reală a pieței turistice din România.

Titlurile zilei

CÂT TIMP PIERDE ROMÂNUL ÎN TRAFIC?
META BATE PALMA CU HOLLYWOOD
ISĂRESCU RENUNȚĂ LA POLITICA MONETARĂ
WINDOWS INTEGREAZĂ CHATGPT
VOLUMUL CONSTRUCȚIILOR SCADE CU 3,1% ÎN 2024
ÎNGHITE-N SEC

Sfârșitul sezonului estival din acest an vine cu rezultate pozitive pentru industria hotelieră din România. Este esențial ca toate unitățile de cazare să contribuie la raportarea corectă a datelor, pentru ca imaginea de ansamblu a turismului să fie completă și precisă.