Han Jong-hee, CEO, Samsung
  • Comisia pentru Concurență din India (CCI) acuză Amazon și Flipkart că au încălcat reglementările locale de concurență.
  • Samsung și Xiaomi sunt acuzate că au colaborat cu Amazon și Flipkart pentru lansări exclusive de produse, contrar legilor antitrust.
  • Practicile au generat nemulțumiri în rândul comercianților locali, care susțin că sunt afectați negativ de exclusivitatea acestor oferte.

Comisia pentru Concurență din India (CCI) demarează o serie de investigații antitrust care scot la iveală nereguli în sectorul de e-commerce din India. Conform rapoartelor, companiile Amazon și Flipkart au fost implicate în practici de concurență neloială, cu producătorii de smartphone-uri drept parneteri, printre care se numără Samsung și Xiaomi. Descoperirile vin într-un moment în care sectorul de retail online din India este estimat să depășească 160 de miliarde de dolari până în 2028.

Investigațiile CCI au relevat că atât Amazon, cât și Flipkart au beneficiat de colaborări exclusive cu producătorii de smartphone-uri. Rapoartele de 1.027 de pagini legate de Amazon și 1.696 de pagini pentru Flipkart indică faptul că branduri precum Samsung, Xiaomi, Motorola, Vivo, Lenovo și Realme au fost implicate în lansări exclusive de telefoane pe platformele lor. G.V. Siva Prasad, director adjunct general al CCI, spune că practicile nu doar că afectează concurența liberă, dar și interesele consumatorilor.

Ce reacții au companiile?

Deși Xiaomi nu a comentat asupra acestor acuzații, alte companii nici nu au răspuns solicitărilor de informații. Amazon și Flipkart au evitat și ele să ofere declarații cu privire la rezultatele investigațiilor. CCI a observat că, în timpul investigațiilor, cele două platforme au minimizat acuzațiile legate de lansările exclusive, dar dovezile adunate sugerează că aceste practici sunt răspândite.

Titlurile zilei

ȚARA RĂMÂNE REZISTENTĂ
ALEX MILCEV: CRED CĂ TVA-UL VA CREŞTE ÎN 2025
AZI ÎNCEPE LIBFEST 2024
BCR LANSEAZĂ GEORGE BILLS
ROMÂNIA E PE LOCUL 9 LA PROTEJAREA NATURII
CÂT TIMP PIERDE ROMÂNUL ÎN TRAFIC?

Conform cercetărilor, Samsung și Xiaomi au împreună circa 36% din cota de piață a smartphone-urilor din India, iar vânzările online de telefoane au crescut cu circa 50% din totalul vânzărilor anul trecut. Situația a generat nemulțumiri din partea comercianților locali, care susțin că exclusivitatea acestor oferte le afectează afacerile, deoarece nu au acces la cele mai recente modele de telefoane.

Investigațiile CCI ar putea duce la sancțiuni financiare și modificări în practicile de afaceri ale companiilor implicate. În următoarele săptămâni, CCI va analiza obiecțiile ridicate de Flipkart, asociațiile comerciale și companiile de smartphone-uri, ceea ce ar putea schimba peisajul comerțului electronic din India. Acuzațiile scot în evidență provocările cu care se confruntă sectorul de retail online și impactul pe care îl au asupra micilor comercianți.