- BMW i4 Racing „Elsa” este primul model electric de competiție dezvoltat pe baza modelului de serie BMW i4 M50, proiectat și realizat în România.
- Echipa Engage Engineering pregătește „Elsa” pentru competiții internaționale, cu un accent pe cursa de viteză în coastă de la Pikes Peak, SUA.
- Conceptul mașinii este dezvoltat pe baza unui studiu aerodinamic adaptat pentru provocările de la Pikes Peak, cu componente realizate majoritar în România.
BMW i4 Racing, primul model electric de competiție din lume, este proiectat și dezvoltat în România. E pe baza modelului de serie BMW i4 M50. Pe 27 august, la patru ani după anunțul proiectului MINI Electric Racing „Racing MIMI”, România prezintă oficial noul proiect de curse electric, BMW i4 Racing „Elsa”. Proiectul este acum organizat de echipa independentă „Engage Racing”, cu sprijinul BMW Group România.
Advertisment
BMW i4 își propune să continue succesul MINI Electric Racing. Primul MINI electric de competiție obține victorii și podiumuri în Campionatele Naționale de Super Rally și de Vehicule Electrice. Deseori în fața unor competitori cu motoare cu ardere internă. Titlul de Campion Național Super Rally la Clasa 2A (Tracțiune față) marchează o premieră în motorsport. Primul titlu obținut de un automobil electric în confruntare directă cu mașini convenționale.
„Elsa” este primul automobil de competiție dezvoltat pe baza modelului de serie BMW i4 M50. Echipa Engage Engineering pregătește proiectul cu un pachet extins de transformări. Păstrează sistemul de propulsie de serie, inclusiv cele două motoare electrice și bateria de înaltă tensiune.
Titlurile zilei
„Este un demers fără precedent, nu există soluții pe piață pentru ce am pregătit. Totul trebuie conceput in-house”, explică Horia Platona, inginer șef al proiectului. Echipa Engage Engineering, formată din 9 ingineri cu diverse specializări, lucrează timp de un an la proiectare, simulări, execuție și asamblare.
,,Pentru noi, Pikes Peak este echivalentul unui Campionat Mondial”
Conceptul mașinii se dezvoltă pe baza unui studiu aerodinamic realizat special de echipă pentru a face față provocărilor de la Pikes Peak. Cursa de viteză în coastă din Statele Unite include viraje rapide la mare altitudine, unde eficiența aerodinamică scade cu până la 40% din cauza presiunii atmosferice reduse. Echipa dezvoltă componente aerodinamice din carbon în România, conform specificațiilor. Iar doar câteva elemente de la eleronul spate sunt comandate unui furnizor extern.
Echipa își menține obiectivul principal de a participa competitiv la cursa de viteză în coastă de la Pikes Peak, SUA. „Pentru noi, Pikes Peak este echivalentul unui Campionat Mondial – cea mai importantă și faimoasă cursă de viteză în coastă din lume. Ne pregătim pentru a avea o participare competitivă, care să se dezvolte pe mai mulți ani. Resursele sunt cea mai mare provocare”, explică Horia Platona.