• Un sondaj Kickresume arată că 85% dintre angajați au avut de-a face cu colegi enervanți.
  • Munca de la distanță a ajutat unii angajați să evite conflictele, dar Generația Z raportează o creștere a comportamentului enervant în mediul online.
  • Confruntările empatice și gestionarea propriilor emoții sunt esențiale pentru a menține un mediu de lucru sănătos.

Aproape toată lumea se confruntă la un moment dat cu un coleg enervant. Într-un sondaj realizat de Kickresume, 85% dintre respondenți spun că au avut de-a face cu un coleg iritant. Dintre aceștia, 58% afirmă că această experiență le-a afectat negativ productivitatea.

Trecerea la munca de la distanță a fost o soluție pentru unii angajați. Aproximativ 45% au declarat că distanțarea fizică de colegii enervanți a avut un impact pozitiv. În contrast, 22% au spus că nu au observat nicio diferență, iar 15% au simțit că iritarea a crescut, mai ales în rândul generației Z, care întâmpină dificultăți cu comunicarea scrisă în mediul de lucru virtual.

41% din sondaj și-ar dori să confrunte direct persoanele care îi deranjează

Conform sondajului, cele mai enervante comportamente ale colegilor includ furtul de credit pentru munca altora, micromanagementul, plângerea constantă, invadarea spațiului personal și furtul prânzului. Kickresume a organizat acest sondaj pentru a le oferi angajaților ocazia să-și exprime frustrările și să identifice dacă și ei comit greșeli similare.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Deși mulți își imaginează că trebuie să ia măsuri drastice împotriva colegilor enervanți, rareori fac ceva concret pentru a rezolva problema. 41% și-ar dori să confrunte direct persoanele care îi deranjează, dar în cele din urmă, majoritatea preferă să adopte o atitudine pasiv-agresivă, evitând colegii enervanți sau discutând despre ei cu alți colegi.

Medcalf sugerează că, în loc să ne concentrăm pe comportamentul colegilor, ar trebui să ne concentrăm asupra noastră. Sensibilitatea față de comportamentele enervante la locul de muncă este adesea amplificată de alți factori de stres din viața noastră. Gestionarea propriilor reacții și menținerea limitelor personale sunt esențiale pentru un mediu de lucru mai sănătos.