• Travis Kalanick a fondat Uber în 2009, cu lansare oficială în 2010, la San Francisco.
  • În 2016, Uber era deja evaluat ca cel mai mare start-up, 68 de miliarde de dolari.
  • Kalanick a fost implicat în multe controverse și dificultăți, care i-au adus ulterior demisia.

Ai nevoie de o cursă în oraș? Azi e foarte simplu. Totul în câteva secunde, cu plată instant. Cine e responsabil? Travis Kalanick. El a fondat Uber în 2010. Și a făcut compania să valoreaze miliarde.

Cine este Travis Kalanick? A renunțat la facultate pentru a-și urma visurile antreprenoriale. A fondat prima sa companie, Scour, o platformă de partajare a fișierelor, în 1998. Deși Scour a cunoscut un succes inițial, s-a confruntat  cu provocări juridice și a dat faliment în 2000.

Revine rapid cu o nouă afacere, Red Swoosh, în 2001. O rețea de livrare de conținut peer-to-peer care a avut success. A vândut-o către Akamai Technologies în 2007 pentru 19 milioane de dolari.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Uber a fost lansat oficial în San Francisco în 2010 și a revoluționat rapid industria transportului prin aplicația sa mobilă care permitea utilizatorilor să solicite călătorii cu șoferi privați. Până în 2016, a fost cel mai mare start-up privat din lume, cu o evaluare de 68 de miliarde de dolari.

Cu ce dificultăți s-a confruntat Kalanick?

Cu toate acestea, creșterea lui Uber a fost însoțită și de controverse semnificative, legate de siguranța șoferilor și pasagerilor, practicile de muncă ale companiei și impactul asupra industriei taxiurilor tradiționale.

Uber este o afacere greu de gestionat. Șoferii doresc întotdeauna câștiguri mai mari, iar călătorii vor tarife ieftine. Guvernul și mass-media au făcut presiuni ca șoferii să fie considerați angajați. Deși sondajul a arătat în mod constant șoferii preferă flexibilitatea programului.

În ianuarie 2017, o campanie de hashtag #DletUber a devenit virală. Motivul? Kalanick s-a alăturat consiliului consultativ economic al lui Donald Trump împreună cu alți lideri din domeniul tehnologiei. Peste 500.000 de utilizatori au șters Uber ca răspuns. Acesta a fost începutul sfârșitului pentru Kalanick la Uber.

Kalanick a căutat în mod activ ajutor pentru conducere și a lucrat pentru a readuce lucrurile pe drumul cel bun. Dar săptămâni mai târziu, părinții lui au avut un accident cu barca. Tatăl său a supraviețuit, dar mama lui, din păcate, nu.

La sfârșitul anului 2017, a demisionat din consiliu și a vândut 90% din acțiunile sale pentru 2,5 miliarde de dolari.