Uzinele Dacia şi Ford ajustează constant producţia de maşini în funcţie de livrările de semiconductori, iar noi opriri sunt programate şi în săptămânile următoare, scrie ZF.

În cazul altor constructori, pre­cum Skoda, situaţia este şi mai gravă. În acest context, potrivit da­telor din piaţă cine înregistrează în prezent o co­man­dă, dacă maşina nu a fost pro­gramată deja pentru pro­ducţie poate aştepta şi un an de zile pentru livrare din cauza cererii ri­dicate şi producţiei limitate.

„Continuă să ne afecteze aceas­tă criză a componentelor care are un im­pact global. Am avut opriri tem­po­rare până în prezent, însă e dificil să anticipăm cum va evolua situaţia pe termen scurt şi mediu. Depunem toa­te eforturile pentru a limita im­pactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noş­tri. Avem celule de criză şi im­ple­mentăm toate măsurile adec­vate“, au spus oficialii Dacia.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

În cazul Dacia, Sandero Stepway este singurul ce poate fi livrat în noiembrie, iar cele mai multe începând cu luna decembrie sau ianuarie 2022 în contextul în care pâmnă acum câteva luni acestea erau disponibile pe stoc.

În cazul uzinei Ford de la Craiova, după o lună septembrie în care aceasta a produs într-un singur schimb, în octombrie sunt programate noi opriri de producţie.

„Că urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în dată de 18 octombrie producţia de vehicule şi motoare va fi suspendată la fabrică Ford din Craiova, iar în perioada 19-21 octombrie vom opera într-un singur schimb (în loc de trei), atât în Secţia de Producţie Vehicule cât şi în cea de Producţie Motoare“, au explicat reprezentanţii uzinei.

Cei de la Skoda au anunţat că începând cu data de 18 octombrie şi până la finalul anului vor reduce drastic sau chiar opri producţia în Cehia, din cauza crizei microcipurilor. Constructorul a stocat deja zeci de mii de maşini care aşteaptă componentele electronice pentru a fi livrate, iar dealerii aşteptă luni în şir maşinile, potrivit datelor Automotive News Europe.