• Amsterdam este cel mai recent oraș european care a redus turismul de croazieră.
  • Comunitățile de coastă din întreaga lume au impus limite pentru navele de croazieră mari în ultimii ani.
  • De la poluarea aerului până la supraaglomerare, motivele pentru care orașele portuare sunt îngrijorate sunt din ce în ce mai multe. 

Comunitățile de coastă din întreaga lume, inclusiv marile orașe europene și porturile mici din SUA , încearcă să reducă numărul și dimensiunea navelor de croazieră masive care ajung la țărmurile lor, scrie Insider.

În iulie, reprezentanții orașului Amsterdam au votat pentru mutarea terminalului său pentru nave de croazieră departe de centrul orașului, din cauza preocupărilor legate de supraaglomerare și poluare . Barcelona, Veneția (Italia) și Key West (Florida) au luat fiecare măsuri pentru a limita navele de croazieră mari în ultimii ani din motive similare.

Navele de croazieră copleșesc localnicii

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Navele de croazieră moderne sunt atât de mari încât sunt cunoscute sub denumirea de „orașe plutitoare” și devin din ce în ce mai mari datorită cererii crescute. Acestea pot afecta infrastructura care nu este construită să reziste la marimea lor.

În 2019, nava de croazieră MSC Opera s-a prăbușit într-un doc din canalul Giudecca din Veneția, provocând proteste locale. Doi ani mai târziu, Italia a interzis navelor mari să intre în lagună.

Cele mai mari nave de croazieră pot transporta până la 7.000 de pasager. Acest lucru poate copleși la debarcarea pasagerilor porturile mai mici precum Key West, o insulă din Florida cu 26.000 de rezidenți.

Ce spun oficialii

Oficialii spun că acest aflux de vizitatori pe termen scurt poate exacerba problemele de supraturism, mai ales că Europa se confruntă cu un număr record de călători în această vară.

Politicienii din Barcelona și Amsterdam au comparat turiștii de croazieră cu o „ciumă de lăcuste” care coboară în hoarde și copleșesc spațiile publice, fără a contribui semnificativ la economia locală. „Navele de croazieră din centrul orașului nu se potrivesc cu sarcina Amsterdamului de a reduce numărul de turiști”, a declarat Ilana Rooderkerk, liderul partidului liberal D66, în iulie.

Economia nu va fi afectată

Vizitatorii de croazieră pleacă adesea la fel de repede cum ajung. Studiile au găsit rezultate contradictorii atunci când se calculează cât de mult contribuie turiştii de croazieră la economiile locale.

După un an fără nave de croazieră, Florida Keys avea încă „cea mai puternică economie din statul Florida”, a constatat cercetările Comitetului pentru nave mai sigure și mai curate de la Key West.

Poluarea

Emisiile de dioxid de carbon de la navele de croazieră care au vizitat porturile europene în 2022 au fost echivalentul a 50.000 de zboruri din Paris și New York, potrivit Federației Europene pentru Transport și Mediu.

Porturile sunt, de asemenea, preocupate de poluarea aerului: același studiu a constatat că cele 63 de nave de croazieră deținute de Carnival au eliberat mai multe gaze sulfuroase toxice decât mașinile din Europa.