Toate companiile din producție, indiferent dacă sunt românești sau multinaționale, au probleme cu oamenii, cu forța de muncă.

Lumea, în special tinerii, nu prea se înghesuie în fabrici, uzine, în industrie, la bandă, la un program de lucru de opt ore. Tinerii au o precepție greșită legată de fabrici, percepție venită din poveștile bunicilor și părinților, care încă se raportează la fabricile lui Ceaușescu. În schimb, noile fabrici sunt complet automatizate și mai mult decât atât, sunt extrem de curate. Liberty Galați, adică Sidex Galați, are nevoie de macaragii, electricieni, personal tehnic, ingineri și IT-iști.

Transportatorii feroviari au nevoie de mecanici de locomotivă, dar nimeni nu stă la coadă la Resursele Umane. Sorin Chinde, vicepreședintele companiei Grampet, parte din grupul GFR, cel mai important transportator feroviar privat de mărfuri, spune că are nevoie de mecanici de locomotivă, care se formează în trei ani, și care pot ajunge să câștige și 2.000 de euro net pe lună. Dar, din păcate, tinerii preferă să meargă în IT, domeniul feroviar nefiind deloc atractiv pentru ei, spune Sorin Chinde.

Titlurile zilei

INVESTESC, DECI TRĂIESC
MOTIVAȚIA E PRIMA DIN PORTOFOLIU
CUM EDUC BANUL SĂ CREASCĂ?
PUN DEOPARTE SĂ-MI FAC PARTE
SUNT 95 DE ANI DE LA BLACK TUESDAY
BOEING ÎȘI CREȘTE LICHIDITATEA

Este greu să-i atragi pe tineri către un job clasic, mai ales în domeniul feroviar, în condițiile în care din pariuri, din păcănele, din curierat, din Uber sau Bolt, poți să câștigi 1.000-1.500 de euro pe lună într-un oraș mare. Este foarte greu să-i aduci pe tineri către aceste sectoare, dar cine știe, poate cu ajutorul salariului și stabilitatea locului poți să mai schimbi ceva. Deci cine vrea sa castige 2000 de euro pe luna net?