Booking şi Airbnb au interme­diat cazări în valoare totală de peste 360 milioane de euro în 2022, conform unei analize făcute de Ziarul Financiar pe baza datelor Eurostat.

Astfel, în 2022 turiştii au rezervat 4,6 milioane de nopţi prin in­ter­mediul platformelor online, ceea ce reprezintă circa 20% din nu­mă­rul total de înnoptări înre­gistrate de toate unităţile de cazare din România.

În 2022, unităţile de cazare din România au înregistrat circa 24 mili­oane de înnoptări, cu 17% mai mult faţă de 2021, potrivit datelor Institu­tului Naţional de Statistică.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Numărul nopţilor rezervate prin intermediul plat­formelor online a crescut cu circa 10% în 2022 faţă de 2019, potrivit Eurostat.

ZF a calculat dimensiunea pieţei platformelor online luând în calcul numărul de înnoptări înregistrate în 2022 şi un preţ mediu pe noapte de circa 80 de euro. Dacă 360 mil. euro reprezintă valoarea cazărilor inter­me­diate, între 10% şi 20% din această sumă reprezintă businessul platformelor pe plan local, adică comisionul încasat de acestea.

Booking are circa 25.000 de proprietăţi listate în România, în timp ce Airbnb numără în jur de 18.000 de cazări pe plan local.