Baidu, gigantul chinez de tehnologie, se grăbeşte cu lansarea unui chatbot echivalent ChatGPT pe 16 martie. Angajaţii lucreză din greu pentru a respecta termenul limită, în timp ce performanţele aplicaţiei sunt încă incerte.

La o săptămână distanţă de lansarea, pe 16 martie, a echivalentului ChatGPT al Baidu, angajaţii companiei chinezeşti au declarat că lucrează din greu pentru a respecta termenul limită, chatbot-ul încă luptându-se pentru a îndeplini unele funcţii de bază, scrie The Wall Street Journal, citat de ZF.

Pentru a dezvolta chatbot-ul numit Ernie Bot sute de oameni au lucrat non-stop, conform surselor familiarizate cu proiectul. Alte echipe au fost rugate să-şi împrumute personalul şi cipurile mai puternice puternice, pe care companiile chineze nu le mai pot cumpăra din cauza sancţiunilor americane, au spus acestea.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Baidu intenţionează să lanseze aplicaţia în etape, mai întâi oferindu-l pentru testare publică unui grup restrâns de utilizatori. Luna trecută, Baidu a declarat că va încorpora mai întâi Ernie Bot în motorul său de căutare şi îl va deschide publicului în martie.

Graba reflectă modul în care Baidu a acceptat un pariu riscant pentru a trece înaintea rivalilor chinezi care au anunţat recent planuri similare. Compania a declarat că a semnat acorduri cu peste 400 de companii chineze, care vor putea folosi Ernie Bot în produsele şi serviciile lor. În schimb, chatbot-ul va câştiga experienţă rulând în diferite scenarii pentru a ajuta la îmbunătăţirea performanţei sale, a spus Baidu.

O lansare de succes ar putea ajuta la catapultarea gigantului de software chinez, decăzut din graţiile investitorilor în ultimii ani, înapoi în rândurile celor mai importante companii de tehnologie din China.

Eşecul ar putea determina Baidu să sufere o soartă similară cu cea a Google, care a menţinut până de curând o abordare prudentă asupra AI, în final pierzând 100 de miliarde de dolari din capitalizarea sa de piaţă, după ce chatbotul a prezentat erori în timpul demonstraţiei publice.