Miza revenirii producţiei Automobile Dacia spre 350.000 pe an, cifră atinsă în 2019, o reprezintă creşterea cifrei de afaceri alături de posibilitatea de a relua discuţia despre urcarea capacităţii de producţie spre 400.000, în discuţie înainte de 2020, potrivit ZF.
Advertisment
Dacia s-ar putea îndrepta din nou către o producţie anuală de 350.000 de maşini la Mioveni, pe măsură ce criza componentelor este depăşită. Mai mult, odată cu revenirea producţiei, şi cifra de afaceri a Automobile Dacia va reveni la peste 5 miliarde de euro, valoare depăşită atât în 2018 cât şi în 2019, ultimul an când Dacia a avut o cifră de afaceri peste cea a OMV-Petrom.
„Anul acesta producţia se îndreaptă spre volumele din 2019, ne vom apropia. Dar dacă nu apar probleme neprevăzute. Noi căutăm soluţii de optimizare a producţiei. Criza componentelor există, dar am găsit soluţii. Avem management de criză în continuare, ne întâlnim cu furnizorii, dar situaţia arată mai bine astăzi decât ieri. Dar şi în aceste condiţii, România a produs anul trecut peste 500.000 de maşini, o cifră record”, a explicat Mihai Bordeanu, directorul general al Automobile Dacia.
Titlurile zilei
Cifra de afaceri realizată de Automobile Dacia în 2021 a fost de 4,3 mld. euro, în creştere cu 17% faţă de 2020, potrivit unui raport al companiei.
Creşterea vine în contextul în care producţia a rămas la un nivel similar, însă uzina a livrat maşini mai scumpe şi a demarat livrările de Jogger.
Având în vedere producţia cu 22% mai mare în 2022 dar şi creşterea preţurilor, Dacia ar putea anunţa în următoarele luni rezultate de peste 5,5 miliarde de euro pentru anul trecut.
Acum, în noile condiţii de piaţă când cei din oil&gas au atins cifre record în 2022, OMV-Petrom a avut în 2022 un business consolidat de 12,5 mld. Euro, de două ori şi jumătate peste cifra din 2021, nivel care nu poate fi depăşit de Dacia în următorii ani.
Uzinele Dacia şi Ford Otosan au produs în 2022 peste 509.000 de maşini, în creştere cu 21% faţă de 2021 şi cu 3,9% faţă de 2019, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
De partea cealaltă, Dacia a produs anul trecut aproape 315.000 de maşini la Mioveni, în creştere de la 257.000 de maşini în 2021, însă volum mai mic decât cele aproape 350.000 asamblate în 2019, an în care se discuta despre creşterea capacităţii de producţie la peste 400.000 de unităţi.
Producţia este susţinută puternic de noile modele intrate în producţie – Duster facelift, Spring sau noul Jogger la Dacia. În 2019 Dacia avea un singur model nou – Duster II.