Vânzările Apple au scăzut la sfârşitul anului 2022, în condiţiile în care cumpărătorii presaţi de creşterea costului vieţii şi-au redus achiziţiile, scrie BBC.

Vânzările companiei au scăzut cu 5% în cele trei luni până în decembrie, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021.

A fost cel mai mare declin din 2019 şi mai rău decât se estima.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Actualizarea a venit în condiţiile în care multe firme avertizează cu privire la o încetinire economică bruscă, în special în sectorul tehnologic care a cunoscut un boom în timpul pandemiei.

Şeful Apple, Tim Cook, a declarat că firma navighează într-un “mediu dificil”.

El a pus declinul vânzărilor pe seama penuriei de aprovizionare din cauza întreruperilor Covid-19 din China – unde sunt fabricate telefoanele sale – şi a dolarului puternic, precum şi a unei slăbiciuni economice mai largi care rezultă din creşterea preţurilor, din războiul din Ucraina şi din efectele persistente ale pandemiei.

Apple a precizat că scăderile de vânzări au avut loc în întreaga lume şi au afectat majoritatea produselor sale.

Vânzările popularelor sale iPhone-uri au scăzut cu peste 8%, iar vânzările de computere Mac s-au redus cu 29%.

Scăderile au afectat profiturile firmei, care au scăzut cu 13%, la 30 miliarde de dolari.

Şi alte mari companii de tehnologie au declarat, de asemenea, că resimt presiunea în actualizările adresate investitorilor.

Amazon, care se străduieşte să-şi relanseze activitatea de comerţ electronic, a declarat că vânzările în magazinele sale online au scăzut cu 2% în ultimele trei luni din 2022, comparativ cu anul precedent.

În general, vânzările Amazon în perioada de trei luni au crescut cu 9%, la 149,2 miliarde de dolari, susţinute de o creştere mai puternică a activităţii sale de cloud computing.

Dar profiturile sale au scăzut brusc, ajungând aproape de zero, de la 14,3 miliarde de dolari în urmă cu un an, o schimbare pe care directorul financiar Brian Olsavsky a avertizat investitorii că este posibil să continue în lunile următoare.

La Alphabet, compania mamă a Google şi YouTube, vânzările au crescut cu doar 1% în cele trei luni până în decembrie, comparativ cu 2021, în condiţiile în care firmele au redus publicitatea – principala sursă de venit a companiei – în faţa incertitudinii economice.