230.000 de pasageri au fost afectaţi de suspendarea zborurilor din România de către Blue Air. Compania aeriană face noi precizări despre stadiul negocierilor privind repornirea şi despre rambursarea banilor pe bilete.
Advertisment
Reprezentanţii Blue Air confirmă, într-un comunicat transmis joi, că a primit sprijin din partea majorităţii aeroporturilor din străinătate, incluzând aeroporturile din Italia, Israel, Spania, Marea Britanie, precum şi a furnizorilor de combustibil din aceste aeroporturi, pentru a putea relua serviciile, sub condiţia plăţii în avans a serviciilor oferite.
Compania mizează pe acelaşi sprijin şi din partea aeroporturilor din România, Bacău, Cluj-Napoca, Bucureşti- Otopeni şi Iaşi.
Titlurile zilei
Având în vedere suspendarea activităţii de transport aerian de pasageri din perioada 6 septembrie – 9 octombrie 2022, numărul total de pasageri afectaţi de anulările zborurilor în această perioadă este de aproximativ 230.000, reprezentând aproximativ 77.000 rezervări bilete de călătorie.
Rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor pentru biletele achiziţionate depinde esenţial de reluarea operaţiunilor şi a activităţii de vânzare a Blue Air, arată compania în comunicat.
Un alt factor esenţial este aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori cu care se aflăm în discuţii compania.
Toţi pasagerii au fost notificaţi de anularea zborurilor şi au primit 3 opţiuni disponibile: reprogramarea călătoriei pe următorul zbor disponibil, rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziţionat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor) sau rambursarea biletelor achiziţionate.
În ultimele zile au fost create peste 17.500 de portofele electronice, totalizând 1.900.000 EUR, iar pasagerii care au ales această opţiune vor putea folosi sumele în vederea achiziţionării de bilete imediat ce compania va activa procesul de vânzare.