Compania de tehnologie 2Performant, listată pe piaţa AeRO a BVB (simbol 2P), estimează că românii au cheltuit pentru o comandă online efectuată în perioada ianuarie-aprilie, cu 9,2% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături s-a ridicat la 49,89 euro fără TVA.

„2020 a adus un număr semnificativ de clienţi noi pentru magazinele online, clienţii cu o forţă de cumpărare ceva mai mare.  Aceştia nu caută neapărat un discount, ci anumite branduri sau produse cu caracteristici clare, forţând magazinele online să ridice standardele. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut observăm în platforma noastră de marketing afiliat o valoare medie a coşului în creştere cu peste 9% şi simţim prezenţa consumatorilor interesaţi de produse de lux şi de produse fabricate local”, spune Raluca Negrea, Country Manager România şi Bulgaria 2Performant.

În ceea ce priveşte tipul dispozitivului de pe care se plasează comanda online, datele furnizate de platforma de marketing afiliat 2Performant.com, indică o valoare medie de 43,47 euro fără TVA pentru comezile plasate de pe mobil, în creştere cu 7% faţă de anul trecut, în timp ce valoarea medie a comenzii de pe desktop a crescut cu 12%, până la 62,72 euro fără TVA, potrivit unui comunicat al companiei.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

“Remarcăm că o proporţie mai mare din trafic şi din vânzări se întâmplă pe mobil, în schimb vânzările de pe desktop au o valoare medie mai mare decât cele de pe mobil. Cu alte cuvinte, românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, faţă de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziţionate de pe desktop, care prezintă încredere mai mare pentru cumpărători atunci când vine vorba de alegerea unui produs mai scump şi plata online”, spun  reprezentanţii companiei de tehnologie 2Performant. 

Tendinţele accentuate de a face cumpărături online sunt susţinute şi de cifre care indică o creştere a numărului de click-uri în magazinele online. Astfel,  20,3 milioane de click-uri au fost înregistrate în platforma 2Performant.com în primele patru luni din 2021, în vreme ce numărul total al tranzacţiilor intermediate prin platformă în perioada ianuarie – aprilie a acestui an se ridică la peste 357.000.

Datele 2Performant mai arată că în perioada ianuarie – aprilie 2021, în medie, 2% dintre vizitatori s-au transformat în clienţi ai magazinelor online, ceea ce reprezintă o rată de conversie foarte bună pentru sectorul e-commerce. Media pentru cumpărătorii online de pe mobil este de 1,6%, iar pentru cei de pe desktop de 2,2%.

În privinţa timpului necesar de la accesarea magazinului online şi până la efectuarea unei achiziţii, 65% dintre cumpărături au avut loc în mai puţin de 24 de ore de la vizitarea magazinului online. Acest lucru se reflectă atât în cazul cumpărăturilor de pe mobil, unde 63% dintre conversii au loc în mai puţin de 24 de ore de la click, iar 26% la peste 4 zile distanţă de la click, dar şi în cazul cumpărăturilor de pe desktop, cu 68% dintre conversii în mai puţin de 24  de ore şi 22,4% la distanţă de 4 zile.