Milioane de utilizatori de iPhone ar putea fi eligibili pentru despăgubiri, în urma iniţierii unei acţiuni în justiţie care acuză Apple că a încetinit în secret performanţa telefoanelor mai vechi, scrie BBC.

Iniţiatorul acţiunii susţine că firma a indus în eroare utilizatorii cu privire la o actualizare despre care a spus că va îmbunătăţi performanţa, dar care, de fapt, a încetinit telefoanele. El solicită despăgubiri de aproximativ 768 de milioane de lire sterline pentru până la 25 de milioane de utilizatori de iPhone din Regatul Unit.

Apple afirmă că nu a redus “niciodată” în mod intenţionat durata de viaţă a produselor sale.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Cererea, care a fost depusă la Tribunalul de Apel pentru Concurenţă, susţine că Apple a încetinit performanţa iPhone-urilor mai vechi, într-un proces cunoscut sub numele de “throttling”, pentru a evita rechemările sau reparaţiile costisitoare.

Aceasta se referă la introducerea unui instrument de gestionare a consumului de energie lansat într-o actualizare de software pentru utilizatorii de iPhone în ianuarie 2017, pentru a combate problemele de performanţă şi pentru a împiedica dispozitivele mai vechi să se închidă brusc.

Modelele vizate de reclamaţie sunt modelele iPhone 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus, SE, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus şi iPhone X.

Într-o declaraţie, Apple a spus: “Nu am făcut niciodată şi nu am face niciodată nimic pentru a scurta în mod intenţionat durata de viaţă a vreunui produs Apple sau pentru a degrada experienţa de utilizare pentru a determina actualizările clienţilor. Scopul nostru a fost întotdeauna să creăm produse pe care clienţii noştri să le iubească, iar a face ca iPhone-urile să dureze cât mai mult posibil este o parte importantă a acestui obiectiv.”

Acţiunea vine la doi ani după ce un caz similar a fost soluţionat în Statele Unite. În 2020, Apple a fost de acord să plătească 113 milioane de dolari pentru a soluţiona acuzaţiile potrivit cărora ar fi încetinit iPhone-urile mai vechi. Treizeci şi trei de state americane au susţinut că Apple a făcut acest lucru pentru a-i determina pe utilizatori să cumpere dispozitive noi.

Milioane de oameni au fost afectaţi atunci când modelele de iPhone 6 şi 7 şi SE au fost încetinite în 2016, în ceea ce a fost numit scandalul batterygate.