Românii îşi îndreaptă mai mult atenţia spre produse cu un conţinut mai redus de sare, zahăr şi grăsimi, fiind preocupaţi să aibă un stil alimentar echilibrat, dar şi spre alimente produse din materii prime sustenabile, pe care este menţionată provenienţa, spune Dana Dobrescu, Corporate & Government Affairs Manager în cadrul Mondelez International, grupul american din sectorul bunurilor de consum care deţine în România ciocolata Poiana.

“Mulţi consumatori au o intenţie exprimată de a alege produse cu un conţinut mai redus de sare, zahăr şi grăsimi, fiind preocupaţi să aibă un stil alimentar echilibrat. De asemenea, există un interes în creştere, mai ales în rândul consumatorilor din tânăra generaţie, pentru alimente produse din materii prime sustenabile, care au certificări şi pe care este menţionată provenienţa produsului. Totodată, consumatorii se uită la reciclabilitatea ambalajelor şi la planurile companiilor în domeniul protecţiei ecosistemelor”, a spus Dana Dobrescu. Ea a răspuns la întrebările ZF, trimise cu ocazia realizării unei noi ediţii a anuarului de business „Cei mai mari jucători din economie“.

Ea adaugă că Mondelez îşi optimizează continuu gama de produse şi obiectivele companiei.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

“Studiul realizat de Mondelez la nivel global, The State of Snacking, confirmă trendul din ultimii ani: consumatorii preferă să-şi echilibreze mesele zilnice, aleg mai multe mese mici în locul celor trei mese principale ale zilei, dar încărcate şi sunt mai atenţi la controlul porţiilor. Astfel, Mondelez le oferă consumatorilor produse ambalate în porţii mai mici sau ambalate individual, sub 200 de calorii, astfel încât aceştia să aibă un control mai bun asupra porţiilor”, afirmă Dana Dobrescu.

Mondelez România deţine branduri precum Jacobs, Nova Brasilia, Milka, Toblerone, Poiana, Belvita, Oreo, Pepito, Tuc sau Halls.

În România, unde Mondelez este lider pe majoritatea segmentelor de piaţă pe care activează, a ales să renunţe la producţia proprie de dulciuri în favoarea importurilor sau a unor parteneriate cu companii locale. Din ultimele date ale ZF, brandul de ciocolată Poiana al Mondelez era produs în afara graniţelor, în Bulgaria, dar o parte dintre bomboanele din portofoliul companiei americane erau fabricate în România, printr-un acord cu producătorul braşovean Rap Confectionery.

Mondelez (fosta Kraft Foods) a intrat pe piaţa din România la începutul anilor ’90, la fel ca multinaţionale precum Coca-Cola sau P&G, şi a cumpărat compania Poiana – Produse Zaharoase din Braşov, care avea două unităţi de producţie cu o istorie de peste 100 de ani. Ulterior, compania a închis cele două fabrici unde producea dropsuri şi ciocolată. Una dintre ele, în care gigantul realiza dropsuri, a fost vândută către retailerul Lidl, care anunţa că aceasta va deveni, aşa cum s-a întâmplat în cazul multor fabrici din România, proiect imobiliar.

În 2018, ultimul an pentru care există date disponibile, Mondelez România a realizat o cifră de afaceri de 568 de milioane, în creştere cu 13,4% faţă de anul precedent, potrivit calculelor ZF pe baza datelor publice. Profitul net a fost de 4,6 milioane de lei, de 11 ori mai mare decât în 2017.
Gigantul Milka are o istorie de 120 de ani, bazele sale fiind puse în 1901 la Loerrach în Germania. Numele mărcii „Milka” este derivat din Milch (lapte – în limba germană) şi Kakao (cacao – în limba germană).