- Utilizatorii cardurilor Revolut chetuie în această vară peste 548 mil.euro, cu 43% mai mult decât în 2023.
- Cele mai populare destinații în care românii au cheltuit banii vara aceasta cu un card Revolut au fost Grecia, Italia și Germania.
- Cele mai populare categorii de cheltuieli includ călătoriile, mâncarea și divertismentul.
În vara acestui an, românii care folosesc cardurile Revolut ating un nou record de cheltuieli și lasă în urmă suma de 548 milioane de euro în ţările pe care le-au vizitat, mai mult cu 43% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Comparativ cu vara anului precedent, anul acesta s-a înregistrat o creștere de 43% a cheltuielilor. Tendința sugerează nu doar o recuperare economică post-pandemie, ci și o adaptare a consumatorilor la utilizarea tehnologiei financiare. Circa două milioane de români au plătit cu cardurile Revolut serviciile turistice în străinătate, în sezonul estival de anul acesta.
Ce zone de vacanță preferă românii?
Destinaţiile de vacanţă preferate de români au fost Bulgaria (+36% faţă de 2023), Grecia (+28% faţă de 2023), Ungaria (+44% faţă de 2023), Italia (+38% faţă de 2023), conform studiului Revolut Travel Report, citat de ZF.
Iar dacă românii călătoresc, străinii vin la noi. Numărul străinilor care au vizitat România este în creștere, cu 41% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ei lasă peste 224 milioane de euro în destinatiile locale, cu 53% peste aceeaşi perioadă din 2023. Iar străinii și cheltuie. Ca sume, pe primul loc sunt britanicii, cu 105 milioane euro, urmaţi de germani cu peste 21 de milioane euro și francezii, cu 13 milioane euro.
Iar ca sumă medie per utilizator, pe primul loc este Norvegia cu 843 euro, pe al doilea sunt Statele Unite cu 822 euro şi pe al treilea este Regatul Unit cu 636 euro.
Datele sugerează nu doar un apetit crescut pentru consum, ci și o încredere sporită în soluțiile financiare digitale. Revolut pare a fi un jucător important pe piața serviciilor financiare din România, iar utilizatorii săi demonstrează că adoptarea tehnologiei poate conduce la experiențe financiare mai bune și mai eficiente.