România Atractivă este un proiect de 8,6 milioane de euro prin PNRR pentru promovarea a 275 de obiective turistice

Adrian Câciu, ministrul investițiilor și proiectelor europene

România Atractivă este un proiect, finanțat cu 8,6 milioane de euro prin PNRR, care promovează 275 de obiective turistice printr-o platformă digitală și campanii de promovare național și internațional. Gestionat de companiile Terra Building și Eventya, sub supravegherea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), proiectul are ca scop revitalizarea turismului românesc și atragerea unui număr mai mare de vizitatori.

Ce oferă proiectul România Atractivă?

Proiectul cuprinde o platformă online și o aplicație mobilă lansată în mai 2024, ce atrage deja peste 100.000 de utilizatori. Aceste instrumente facilitează accesul la informații despre obiectivele turistice, inclusiv locația și detalii istorice sau culturale.

„Suntem printre primele companii care au creat software-uri gata făcute de tip City App și de promovare turistică pentru destinații, avem şi componenta de marketing, crearea de conţinut şi pro­mo­vare care face parte din ADN-ul companiei noastre”, spune Ionuț Munteanu, manager al Eventya, pentru ZF

Cele 275 de obiective turistice sunt împărțite pe 12 rute care promovează istoria, tradiția, cultura și peisajele naturale din România.  Cele 12 rute turistice sunt: Ruta castelelor; Ruta curiilor din Transilvania; Ruta culelor; Traseul gastronomiei tradiţionale româneşti; Ruta bisericilor fortificate; Ruta bisericilor de lemn; Ruta mănăstirilor din zona Moldovei; Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României; Ruta castrelor romane; Ruta cetăţilor; Ruta peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creşterii atractivităţii zonei; Ruta satelor cu arhitectură tradiţională.

Cum vor fi semnalizate cele 275 de obiective turistice?

Proiectul include instalarea a 8.500 de semne rutiere pentru a marca obiectivele turistice. Implementarea acestora necesită aprobări de la 30 de Consilii Județene și alte autorități, iar semnalizarea începe spre sfârșitul anului 2024 sau începutul lui 2025.

„Această inițiativă va crește vizibilitatea obiectivelor turistice și va contribui la atractivitatea zonei, similar cu semnalizarea utilizată în alte state europene”, adaugă reprezentanții MIPE, pentru ZF.

Ce spun reprezentanții MIPE despre potențialul proiectului?

Reprezentanții MIPE estimează o creștere a numărului de turiști până în 2026, datorită promovării internaționale axate pe piețe din Germania, Ungaria, Austria, Israel, Franța și Bulgaria.
„Până când acest proiect nu ajunge la o anumită maturitate estimarea numărului de turişti va fi un proces mai elaborat, dar cu toate acestea, la finalul acestui an, dar mai ales  a anului 2026 vom avea cu siguranţă cu ce ne mândri, deoarece estimăm o creşterea exponenţială a numărului de turişti ce vor vizita aceste locuri. Bineînţeles că legătura pe care o avem permanent cu cei care administrează aceste obiective(custozii) ne certifică faptul că proiectul este de impact, iar acest lucru se cuantifică în numărul mai mare de turişti care vor să le viziteze obiectivele, unii fiind surprinşi de cererea mare“, mai spun reprezentanţii MIPE.

Exit mobile version