Disneyland-ul din Cluj prinde viață. Darius Mârza, fondator, Wonderland: Dacă mergi oriunde în capitalele mari, nu poți să mănânci atât de bine sau să bei o cafea atât de adevărată ca în România

„Am fugit de blocuri ca să construiesc un vis în mijlocul naturii.” O spune Darius Mârza, fondatorul unui complex turistic aflat la 10 minute de Cluj-Napoca, dar în mijlocul naturii.

Wonderland este un proiect pornit în 2012, cu peste 50 de milioane de euro investiți, bani proveniţi în mare parte din profit reinvestit. Cu peste 260.000 de vizitatori pe an, hoteluri de patru și cinci stele, centru SPA, telescaun și activități în natură, Wonderland nu este doar o destinație de relaxare, este începutul unui vis și mai mare: transformarea locului într-un Disneyland românesc, în inima Transilvaniei.

Ce spune Darius Mârza, fondator, Wonderland, pentru Aleph Business?

Cum a evoluat viziunea dumneavoastră din 2012 până astăzi? Pentru că am văzut că ați vândut inclusiv casa personală pentru Wonderland. Ce v-a motivat să mergeți mai departe?

„Păi, am avut o viziune când eram tânăr și practic toată realizarea este așa din 3 motive. 1. Întotdeauna eram sufletul petrecerilor. 2. Dumnezeu mi-a închis toate ușile și asta mi-a deschis singura ușă la 18 ani. 3. Am introdus pentru prima dată în țară termenul de sală de evenimente. Și după aia, fiind între blocuri, am avut multe reclamații când am dat drumul la sală, am făcut toate balurile liceelor. Și am zis, bă, trebuie să mă duc în mijlocul naturii, in the middle of nowhere. Și eram eu foarte, foarte îndrăgostit de view-uri. Și așa am ajuns aici, la locația asta, Wonderland. Și pe urmă am simțit totdeauna vântul prielnic, am simțit forța și mâna și energia lui Dumnezeu. Și totdeauna m-am băgat de trei ori, din cauza că nu m-am legat de lucrurile materiale.

Și atunci când nu ești materialist și nu te gândești totdeauna la bani, faci lucruri de calitate, faci lucruri adevărate și poți evolua tare. Din cauza că credința îți dă curajul să treci peste toate problemele și să poți face lucruri real mari. Când te craponezi și nu realizezi că Dumnezeu îți dă, și într-adevăr Dumnezeu poate să-ți dea oricând, atunci ești legat tare de ele și întotdeauna îți e frică să te bagi în împrumuturi, îți e frică să faci orice. Când ai trecut de pragul ăsta psihologic și te dai real pe mâna lui Dumnezeu, și real în 2020 când am simțit și am conștientizat cu totul treaba aceasta, m-am băgat de 10 ori în plapuma mea, și da, m-am băgat de multe credite, multe împrumuturi ca să pot să ajung la nivelul acesta”, spune el.

260.000 de oameni trec anual prin Wonderland. Ce urmează? Cum arată Disneyland-ul românesc în viziunea dumneavoastră?

„Eu îmi doresc și sper că anul acesta să atingem spre jumătate de milion de vizitatori și în 2 ani să ajungem înspre 1 milion de vizitatori. Ca și target, și ca și speranță.

Păi, 1. Și promovăm mult. 2. Anul trecut am terminat toate activitățile, cel mai mare parc de aventură din lume. Am făcut și telescaun. Am făcut niște piscine super exotice care în Cluj, calde, și care le dăm drumul. Și acum, de 1 mai, suntem printre primii din toate punctele de vedere așa în zona noastră ca piscine exterioare. Avem activități, avem de exemplu Umbo, care sunt șapte în lume. Le-am cumpărat din Noua Zeelandă și în Singapore, când m-am dus, unde le-am văzut prima dată, era o codă infinită, infinită. Cea mai mare atracție turistică din Singapore, încă la noi nu și-a dat drumul, recunosc, dar tot va conștientiza lumea că următorul sport care se bagă și la Olimpiade se numește monocycling. Și ar fi normal din lucruri să prindă și la noi și lumea să fie atrasă și dornică”, adaugă el.

Cum vedeți schimbarea mentalității turistului român în ultimii ani? Și ce credeți că lipsește industriei hoteliere din România ca să ajungă la nivel occidental?

„Cu modestie pot să spun că noi întrecem cam orice unitate din exterior. Totdeauna am vizitat primele top 3 din fiecare țară și m-am trăduit să le întrec. Diferența, este o diferență minoră între noi și, de exemplu, cele mai mari resorturi din Turcia. Diferența este că noi nu găsim pe postul de personal assistant, nu găsim personal din cauza că lumea e supracalificată și un pic din cauza că la universități nu mai sunt post liceale și școli de meserii și toată lumea, acum, din cauza că e afacere bună se fac foarte mulți oameni cu diplome care nu-și mai găsesc locul și rostul și nu doresc să lucreze în lucruri de calificare medie. Numai toată lumea vrea la birou, la birou, la birou. Și din cauza asta, da, este un vid de forță de muncă și atunci nu poți scoate aceeași calitate ca într-o țară cum e Turcia unde, deocamdată, salariile sunt jos, deocamdată au forță puternică de muncă, acolo e numai un pic de diferență. În rest, vă spun eu, ca și calitate, ca și varietate ca și deschidere, cu mine în frunte, sunt foarte mulți care fac treabă super bună în turism, nu avem notorietate deocamdată în turism și trebuie să ne luptăm ca România, în general, să aibă notorietate în turism. Nu punctual, nu face nicio diferență.

Deci, cafenele, restaurante, hoteluri de calitate nu sunt în Europa și dacă mergi oriunde în capitalele mari, pe departe nu poți să mănânci atât de bine sau să bei o cafea atât de adevărată ca în România. Suntem evoluați tare, doar că lumea mai ales în Cluj îi mai ușor, așa, își dorește cât mai departe, că de bine pe Instagram și nu prea apreciează lucrurile autohtone și lucrurile de lângă casa lor. Își doresc mult, mai bine s-ar duce oriunde din Austria, încolo, să cheltuie bani, puțini sunt oamenii care își doresc, își dispuși să cheltuie la ei în țară. Asta e problema noastră de mentalitate și asta trebuie schimbată. Să fii dispus și dornic să-ți cunoști țara și să cheltui la tine în țară”, conchide el.

Exit mobile version