- J’Info Tours: Cererea de croaziere crește cu 25% în 2025
- J’Info Tours: În 2026, croazierele se mută la 7–10 nopți, de la 2–5
- J’Info Tours: Croazierele pornesc de la 400 €/persoană, all inclusive
Românii își păstrează în 2026 apetitul pentru destinații exotice, îndepărtate, și produse turistice premium. Touroperatorul J’Info Tours punctează 4 direcții: croaziere, circuite în destinații îndepărtate, safari în Africa și digitalizare accelerată. J’Info Tours anunță investiții de 150.000–200.000 euro în digitalizare și AI, că oamenii să-și aleagă mai rapid vacanța și să ajungă mai repede la rezervare; agenția estimează că asta poate susține o creștere a cifrei de afaceri cu minimum 30% în 2026.
Ce tendințe vin în turismul românesc premium în 2026 și cum arată piața în 2025? Ce spune Carmen Pavel, fondator, J’Info Tours, pentru Aleph Business?
Ea spune că piața în 2025 este „destul de bună” și vede creșteri pe segmente care devin „un alt mod de petrecere a vacanțelor”, iar aici pune în prim-plan croazierele. Ea spune: „Croazierele au avut creștere de 25 – 30% în acest an” și explică faptul că acest tip de pachet oferă diversitate: plajă, experiențe gastronomice și vizitare.
Ea mai spune că turiștii caută activități și „interacțiuni sociale”, atât în grupuri cu conaționali, cât și cu localnicii din destinații, și caută experiențe „în zone cu o natură cât mai nepoluată”.
Ce destinații intră în top în 2026 și ce noutăți pregătește J’Info Tours pe zona de circuite și safari?
Carmen Pavel spune că Africa rămâne în creștere și enumeră Botswana, Tanzania, Namibia, Zimbabwe și Zambia ca destinații în top. Ea adaugă Madagascar ca destinație care oferă „peisaj deosebit” și „interacțiunea cu lemurienii”, iar pentru 2026 pregătește „surprize” spre Uganda și Rwanda.
Ea spune că Africa de Sud „se redeschide” și revine în top, după ce vizele limitează multă vreme turismul, iar acum se poate călători „fără vize”. Pentru zona de istorie și civilizații vechi, ea spune că nordul Africii atrage, iar Algeria „devine un punct forte”, alături de Tunisia și Maroc.
Ea mai spune că Noua Zeelandă atrage pentru anul următor, inclusiv în combinație cu Fiji, iar Myanmarul intră la early booking, după ce destinația este „închisă” din cauza situațiilor politice și acum este „din nou sigură”.
Cum folosiți digitalizarea și AI ca să scurtați drumul de la inspirație la rezervare și ce miză de business puneți pe asta în 2026?
Ea spune că, în 2026, își propune ca turiștii „să își identifice destinația potrivită cât mai ușor” cu ajutorul inteligenței artificiale, prin orientarea lor în site. Ea spune că investiția este „destul de mare” și o vede eficientă pentru a oferi informații mai aproape de serviciul pe care clientul urmează să îl consume, astfel încât oamenii să găsească mai ușor, în baza de date a site-ului, informațiile de care au nevoie pentru vacanță.
Din perspectiva companiei, J’Info Tours anunță investiții de 150.000–200.000 euro în digitalizare și AI și estimează că acestea susțin o creștere a cifrei de afaceri cu minimum 30% în 2026
