- Walmart folosește „super agenți” AI pentru salarizare, merchandising și recomandări.
- Creează copii digitale ale magazinelor pentru eficiență și reducerea costurilor.
- Sparky generează coșuri personalizate și gestionează reordonarea produselor.
Retailerii se confruntă cu presiuni economice din cauza tarifelor, inflației și altor factori și caută soluții pentru a menține creșterea veniturilor, conform CNBC.
În timp ce unii se concentrează pe experiențe personalizate conduse de angajați, alții, precum Walmart, folosesc inteligența artificială pentru a optimiza experiența clienților. Walmart lansează patru „super agenți” care ajută atât angajații, cât și cumpărătorii în domenii precum salarizare, concedii, merchandising și recomandări de produse, oferă un punct central de acces la toate instrumentele digitale.
Walmart optimizează operațiunile și experiența clienților prin digital twins, machine learning și agenți AI
Pe lângă agenți, Walmart folosește tehnologia digital twin pentru a crea copii virtuale ale magazinelor și permite detectarea și remedierea problemelor cu până la două săptămâni înainte, reduc alertele de urgență cu 30% și cheltuielile de întreținere cu 19%. Această tehnologie ajută la eficientizarea operațiunilor, alocarea personalului și acuratețea roboților în procesul de picking, iar efectele se traduc în stocuri mai exacte și o experiență mai fluidă pentru clienți.
De asemenea, Walmart folosește machine learning pentru a estima timpii de livrare, iar agentul Sparky generează coșuri de cumpărături adaptate nevoilor fiecărui client și urmează să gestioneze și reordonarea produselor și reduce efortul mental al cumpărătorilor. AI devine astfel un instrument esențial pentru retailerii care vor să compenseze încetinirea cheltuielilor consumatorilor, iar modul în care integrarea completă a AI schimbă experiența de retail, atât fizic, cât și online, rămâne de văzut.

