Netflix a pierdut 31% din cota de piaţă din Statele Unite în contextul în care aplicaţiile rivale – precum HBO Max şi Peacock – au continuat să câştige abonaţi de-a lungul pandemiei de coronavirus, scrie Yahoo Finance.
Platforma încă domină piaţa americană de streaming, cu un market share de 20%, iar veniturile din 2020 au depăşit 25 de miliarde de dolari. De asemenea, firma a înregistrat anul trecut 37 de milioane de abonaţi noi la nivel mondial, 80% aflându-se în afara SUA.
Totuşi, competitorii încep să câştige teren, Disney+ obţinând aproape 100 de milioane de abonaţi de la lansarea din toamna lui 2019, jumătate din totalul raportat de Netflix. Compania îşi propusese iniţial să atingă 90 de milioane de abonaţi într-o perioadă de patru ani, însă a reuşit să depăşească pragul în T1/2021.
Luna trecută, Netflix a început să testeze restricţionarea conturilor partajate mai multor persoane, solicitându-le utilizatorilor să îşi creeze un cont separat dacă nu vizionează conţinutul video împreună cu abonatul.
Jason Bazinet, analist în cadrul gigantului Citi, estimează că Netflix pierde anual 6 miliarde de dolari din cauza utilizatorilor care decid să îşi împartă contul.