Facebook a anunţat că va plăti peste un miliard de dolari creatorilor de conţinut din cadrul reţelelor sale sociale până spre sfârşitul lui 2022, mişcare care surprinde valoarea tot mai mare pe care o vede compania în videoclipuri, live stream-uri şi alte postări create de utilizatori, transmite The Wall Street Journal.
Astfel, Facebook s-a alăturat celorlalte reţele de socializare care au promis că vor investi masiv în oamenii responsabili de creşterea nivelului de engagement (totalul de aprecieri, comentarii, click-uri etc într-un anumit interval de timp) din rândul utilizatorilor. De altfel, suma reflectă nivelul setat în acelaşi timp de Snapchat, YouTube şi TikTok.
În consecinţă, creatorii de conţinut din cadrul reţelelor deţinute de Facebook vor fi plătiţi în momentul în care vor atinge un anumit prag de engagement, compania plănuind să furnizeze finanţări care ar acoperi costurile de producţie ale utilizatorilor. Programele vor fi lansate pe bază de invitaţie, spune Facebook, fără să ofere detalii cu privire la perioada şi calificările necesare participării.
Momentan nu este clar dacă pariul va genera un grad mai mare de loialitate în rândurile creatorilor, având în vedere că oamenii pot atrage audienţe pe o varietate de platforme, iar ritmul de creştere al stimulentelor continuă să evolueze.
În ultimii ani, creatorii pricepuţi de conţinut au devenit o parte crucială pentru peisajul de social-networking, alimentând popularitatea unor platforme precum TikTok şi Twitch, deţinute de ByteDance şi, respectiv, Amazon.com. Oricine poate deveni peste noapte o vedetă prin intermediul marilor huburi digitale, iar companiile din spatele platformelor sunt dornice să îi atragă cei mai populari creatori pentru a obţine un avantaj în faţa rivalilor.
TikTok a fost cea mai descărcată platformă la nivel mondial în prima jumătate a anului, devenind între timp şi aplicaţia non-gaming cu cele mai mari venituri din lume, conform firmei de cercetare Sensor Tower. Anul trecut, ByteDance a declarat că va investi prin intermediul fondului Creator Fund peste 2 miliarde de dolari către creatorii de conţinut în următorii trei ani.
De asemenea, YouTube şi Snapchat au anunţat în mai anunţat o serie similară de planuri, urmând să investească în acest sens 100 de milioane şi, respectiv, 130 de milioane de dolari.